عصر توریسم: دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر با تاكید بر لزوم برندسازی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: گردشگری ساحلی یكی از ظرفیت ها و برندهای خاص استان بوشهر است كه باید در امتداد معرفی و رونق این ظرفیت تلاش بیشتری شود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، فریدون محمدی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر، اظهار نمود: واقعیت این است كه امروز در كشور نیاز به رونق گردشگری احساس می شود و این صنعت به منزله یك كار فرعی مطرح نیست بلكه جز اولویت های اصلی است.
وی با اشاره به اینكه رونق گردشگری سبب شكوفایی اقتصاد می شود، اضافه كرد: صنعت گردشگری و سفر در آینده تبدیل به صنعت اول كشور خواهد شد.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر كشور با اشاره به ظرفیت های بالای استان بوشهر در عرصه گردشگری، تصریح كرد: با عنایت به ظرفیت های خدادادی موجود در استان بوشهر، صنعت گردشگری می تواند تأثیر زیادی در رشد اقتصاد این استان داشته باشد.
محمدی با اشاره به اینكه استان بوشهر به اندازه چند كشور جاذبه دارد، اظهار داشت: یكی از موضوعاتی كه می تواند در برندسازی بوشهر نقش داشته باشد سواحل آن است.
وی تاكید بر ضرورت برندسازی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: گردشگری ساحلی یكی از ظرفیت ها و برندهای خاص استان بوشهر است كه باید در معرفی این ظرفیت تلاش بیشتری صورت گیرد. بعنوان مثال گناوه به علت تجارت و خرید و فروش و ساحل تبدیل به یك برند شده است كه باید از این ظرفیت ها در امتداد توسعه گردشگری استفاده بیشتری كرد.
فریدون محمدی با اشاره به مدیریت قوی در بوشهر طی ایام نوروز، عنوان كرد: حتی یك گزارش از استان بوشهر در خصوص اسكان نیافتن گردشگران و میهمانان نوروزی نداشتیم كه این نشان دهنده تلاش مدیران و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در بوشهر است.
وی با تاكید بر لزوم توسعه زیرساخت های اقامتی در بوشهر خاطرنشان كرد: ایجاد امكانات اقامتی گردشگری خصوصی می تواند زمینه ساز رونق اقتصادی و معیشتی در مناطق گردشگری استان بوشهر باشد. سفر باید همه زمانی شود و اگر مختص ایام نوروز و یا فصل زمستان باشد یك نقص به حساب می آید.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر كشور اضافه كرد: فرودگاه و هتل از زیرساخت های مهم برای جذب توریست هستند. همین طور وجود یك هتل پنج ستاره برای حضور گردشگران بین المللی بسیار مهم می باشد كه در این راستا باید تعداد هتل های استان بوشهر افزایش یابد.
وی با اشاره به افزایش ماندگاری گردشگران نوروزی در استان بوشهر، اظهار داشت: در مقایسه آمارها و برمبنای آمار اعلام شده از استان بوشهر، امسال آمار اقامت گردشگران نوروزی در این استان نسبت به نوروز گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.
محمدی با اشاره به اینكه سفر می تواند اقتصاد استان را از ركود خارج كند، اظهار نمود: اجرای پروژه های گردشگری خلاقانه بر اساس پتانسیل های موجود، خیابان گردشگری و همین طور شهر گردشگری می تواند در رونق گردشگری استان نقش مؤثری داشته باشد.
دبیر ستاد خدمات سفر كشور با اشاره به اینكه استان بوشهر می تواند از مقاصد تورهای گردشگری باشد، عنوان كرد: سازمان میراث فرهنگی اجرای پروژه تورهای ارزان قیمت سفر را در برنامه دارد كه با عنایت به ظرفیت بالای جذب گردشگر، استان بوشهر می تواند به مقصد این تورها تبدیل گردد.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ بعنوان سال رونق تولید، تصریح كرد: یكی از مصادیق رونق تولید، رونق صنعت گردشگری می باشد كه تأثیر زیادی در تحقق رونق تولید دارد.
فریدون محمدی عملكرد ستاد خدمات سفر استان بوشهر را مثبت ارزیابی كرد و افزود: بالقطع سازمان در امتداد معرفی استان های برتر از جنبه های مختلف برنامه هایی خواهد داشت و عملكرد استان بوشهر با عنایت به تلاش و فعالیت های قابل توجهی كه داشته قابل تقدیر است.

دسته‌ها: توریسم