به گزارش عصر توریسم چین در حالی چند سالی است بزرگترین منبع صادركننده توریست خارجی به بخش های مختلف جهان شناخته می شود كه از جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری اش، تنها ۹ درصد گذرنامه برای خروج از كشور دارند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از تلگراف، چین یكی از بزرگترین بازارهای گردشگری جهان است؛ سال قبل گردشگران چینی ۱۵۰ میلیون سفر به كشورهای مختلف داشتند و ۲۳۳ میلیارد دلار در كشورهای خارجی هزینه كردند.
با این وجود در پرجمعیت ترین كشور دنیا، تنها ۹ درصد (یعنی ۱۲۶ میلیون نفر از مجموع ۱.۴ میلیارد نفر) گذرنامه دارند و البته این رقم روز به روز در حال افزایش می باشد.
تعداد گردشگران چینی خیلی از كشورهای گردشگرپذیر را بر آن داشته تا برای داشتن سهمی از این بازار دست به كار شوند. ایران هم كه با تحریم های یك جانبه دولت آمریكا دست و پنجه نرم می كند یكی از كشورهایی است كه برای افزایش درآمدهای غیرنفتی خود برنامه ریزی كرده و با عرضه طرح «لغو ویزا برای اتباع چینی» اعلام نموده است می خواهد دو میلیون گردشگر چینی را جذب كند؛ این افزایش بسیار قابل ملاحظه ای در مقایسه با آمار ۵۲ هزار نفر چینی ای به حساب می آید كه سال قبل میلادی (۲۰۱۸) ایران را برای سفر انتخاب كردند.
مسؤولان گردشگری ایران همینطور در ماه آگوست در جهت ایجاد مشوق برای گرشگران خارجی اعلام نمودند «از این پس گذرنامه گردشگر های خارجی را مُهر نمی زنند». این می تواند راهكاری در مقابل قانون مهاجرتی ترامپ باشد كه بر مبنای آن افرادی كه به چند كشور همچون ایران سفر كنند دیگر نمی توانند وارد خاك آمریكا شوند.
كشور چین یكی از سوی های توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی است كه همچنان در این پیمان باقی مانده و با وجود مخالفت های آمریكا به خرید نفت از ایران ادامه می دهد.