عصر توریسم: مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از پیشرفت 60 درصدی مرمت راسته پنیر فروشان بازار تاریخی ارومیه آگاهی داد.
جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به مرمت راسته پنیر فروشان بازار تاریخی ارومیه درباب وضعیت این راسته اظهار داشت: رطوبت كف و سقف بازار و كانال سنتی دفع رطوبت این راسته سبب ترك خوردگی گنبدها، لطمه ستون ها، ریزش آجرهای این راسته و از بین رفت قرینگی طاق های این راسته بازار تاریخی شده بود كه امكان مرمت و بازیابی نبود، بدین سبب گنبد ها برچیده و پایه ها و ستون های با پی تقویت شد.

وی افزود: عملیات مرمت واحیاء این بنا از مرداد ماه شروع شده و پیش بینی می شود تا یك ماه آینده عملیات مرمت آن به اتمام برسد.
مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینكه طی بازدیدی كه اخیراً از این راسته انجام شد، عملیات اجرای این راسته پیشرفت خوبی دارد اظهار داشت: برای این پروژه بالغ بر یك میلیارد تومان هزینه شده است.
جباری با اشاره به اینكه 29 مغازه در این راسته فعالیت می كردند و آخرین مرمت این راسته مربوط به اوایل دهه 60 شمسی است، اضافه كرد: این راسته جزء راسته های پر رفت و آمد بازار تاریخی شهر است.