عصر توریسم: مدیر كل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی كشور از برگزیده شدن 152 اثر از 8 استان كشور، در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی كشور خبرداد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، حسین خواجه بیدختی اعلام نمود: در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی كشور از تاریخ ۶ لغایت ۹ مهرماه سال جاری به میزبانی شیراز، ۳۵۶ اثر صنایع دستی از استانهای فارس، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان، كهگلیویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت كه درانتها ۱۵۲ اثر موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت و برتری شدند.
وی درباب شاخص انتخاب آثار گفت: مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبا شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و كاربردی بودن محصولات همچون معیارهای انتخاب این محصولات بوده است. مدیر كل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی كشور عنوان كرد: در این دوره، ۴۹ اثر از استان فارس، ۱۷ اثر از بوشهر، ۱۲ اثر از خراسان جنوبی، ۴ اثر از كهگلیویه و بویراحمد، ۲۵ اثر از سیستان و بلوچستان، ۷ اثر از هرمزگان، ۱۷ اثر از خوزستان و ۲۱ اثر از كرمان، نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دریافت نمودند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم