نمایشگاه «۵۰ سال هنر فلزکاری» با آثاری از هنرمندان فقید، پیشکسوت و معاصر رشته قلمزنی در پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، نمایشگاه ۵۰ سال هنر فلزکاری با آثاری از هنرمندان قلمزنی بامداد روز سه شنبه (۱۵ تیر ماه) با حضور سید عبدالمجید شریف زاده رییس گروه پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تهران و در محل این پژوهشکده در ساختمان مرکزی وزارت میراث فرهنگی افتتاح شد.

در این نمایشگاه تعداد ۱۳۶ اثر از آثار قدیمی و نفیس فلزکاری اساتید و هنرمندان کارگاه قلمزنی پژوهشکده هنرهای سنتی شامل: آثار قلمزنی در تکنیک های مختلف (برجسته کاری، جنده کاری، عکسی، ریز قلم ) و اثر تلفیق با مینای نقاشی و ملیله کاری به معرض نمایش گذاشته شده است.

این آثار بی نظیر برگرفته از طرح ها و دواتگری ها و قلمزنی های اساتید بزرگ و پیشکسوت همچون استاد محمود دهنوی و استاد احمد فیناستیان و اساتید مرحوم حسن خواجه شیرانی، خیرالله کریمیان، رضا پوشیده نامجو، مهدی حکیمی، جمال پاک نژاد، عباس بیات و اصغر صیدی را در بردارد.

در این نمایشگاه همینطور آثاری از هنرمندان قلمزنی کارگاه قلمزنی پژوهشکده هنرهای سنتی مانند: امیر رضا صیدی، کوروش قانونی، ندا حامدی، نسرین حمزه لو، فاطمه زیبانیا و مهری فیناستیان در دهه های اخیر به معرض نمایش گذاشته شده است.
نمایش آثار و معرفی هنرمندان در «مستوری هنر»
پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع اعلام نمود: با عنایت به شرایط جدید کرونا و قرمز شدن وضعیت کرونا در تهران در جهت اجرای دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، آثار این نمایشگاه به صورت مجازی در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام مستوری ِ هنر به نشانی https: //instagram.com/masturiyehonar?utm_medium=copy_link به معرض نمایش گذاشته می شود و هنرمندان و اساتید رشته فلزکاری و قلم کاری معرفی خواهند شد.

منبع: