به گزارش عصر توریسم ​​​​​​​وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: از وزیر گردشگری عمان تقاضا دارم برای لغو روادید گردشگران ایرانی كه منجر به حضور بیشتر گردشگران ایرانی در عمان می شود، كمك نماید.

به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دومین نشست تجاری فعالان بخش های خصوصی گردشگری ایران و عمان كه شامگاه سه شنبه ۳۰ مهر در مسقط و به میزبانی بخش خصوصی ایران برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم این سفر زمینه رونق صنعت توریسم دو كشور شود. راه های توسعه گردشگری دو كشور، تورهای تركیبی، گردشگری درمانی و قرار گرفتن ایران در لیست وزارت بهداشت عمان، گردشگری دریایی و حضور كروزها در بنادر ایرانی، و اجرای فم تورهای عمان در ایران همچون مواردی بود كه امروز با همتای عمانی صحبت كردیم.
مونسان اضافه كرد: با عنایت به امكانات بسیار خوبی كه در حوزه سلامت و درمان داریم امیدوارم فردا در دیدار با وزیر بهداشت عمان تأییدیه نهایی را دریافت نماییم. همان گونه كه مردم عمان مناطق جنوبی ایران را به خوبی می شناسند نقاط شمالی را هم به آنها معرفی نماییم.
او اظهار نمود: از وزیر گردشگری عمان هم تقاضا دارم برای لغو روادید گردشگران ایرانی كه منجر به حضور بیشتر گردشگران ایرانی در عمان می شود، كمك نماید.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان كرد: ایران حدود ۸میلیون توریست خروجی دارد و ما علاقه مند هستیم بخش زیاد از آنها راهی عمان شوند. درآمد حضور گردشگران بسیار بیشتر از محل دریافت درآمد حاصل از صدور روادید می شود، این استدلال را در دفاع از لغو روادید گردشگران عمانی در دولت خودمان هم گفتم.
او تاكید كرد: رونق گردشگری هم رونق اقتصادی را تضمین می نماید و هم باعث افزایش انس و الفت مردمان دو كشور می شود. علاقه مند هستیم ترانزیت گردشگران خروجی و ورودی ما از راه فرودگاه های عمان انجام شود؛ روابط برادرانه دو كشور را برای این مورد ترغیب می كند.
مونسان خاطرنشان كرد: همان گونه كه می دانید رشد فرودگاه های منطقه ای با گردشگران زیاد ایرانی شروع شد. ۸میلیون توریست خروجی و ۱۰میلیون توریست ورودی می تواند به رشد فرودگاه ها و خطوط پروازی عمان كمك نماید.