عصر توریسم: مدیر كل موزه ملی ایران از برگزاری همایش «میراث دیرینه شناسی اسپانیا» به میزبانی موزه مادر كشور، سه شنبه 12 آذر با حضور استادان دانشگاه آلیكانته و كارشناسان موزه دیرینه شناسی آلیكانته آگاهی داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، جبرییل نوكنده – مدیر كل موزه ملی ایران – این همایش را كه به دنبال نمایشگاهِ «میراث دیرینه شناسی اسپانیا» كه آثارِ تاریخی-فرهنگی این منطقه از اسپانیا را به نمایش درآورده، زمینه ساز ایجادِ بستری مناسب برای آشنایی با فرهنگ و تمدن سایر ملل دانست و اظهار داشت: همایش “میراث دیرینه شناسی اسپانیا” نیز در امتداد آن نمایشگاه برگزار می گردد و به معرفی ابعاد و وجوه مختلف تمدن باستانی و غنی اسپانیا می پردازد.
به اعتقاد او، این برنامه علمی فرصت شناخت خاصیت های فرهنگی و هنری و گذر تاریخ در تمدن های مختلف این بخش از مدیترانه را به وجود می آورد.
وی با اشاره به این كه حضور پژوهشگران و صاحبنظران در این همایش آزاد است، اظهار نمود: این همایش ۱۲ آذر در دو نوبت بامداد ۱۰ تا ۱۲ و بعد ازظهر ۱۴ تا ۱۶ با حضور اساتید دانشگاه آلیكانته و كارشناسان موزه دیرینه شناسی آلیكانته در سالن نشست موزه ایران باستان برگزار می گردد.
نمایشگاه «میراث دیرینه شناسی اسپانیا» با نمایشی از تمدن شرق مدیترانه از موزه دیرینه شناسی الیكانته یكشنبه ۳۱ شهریور در موزه ملی ایران كار خودرا شروع كرد و مقرر است تا ۲۶ فروردین ماه سال آینده در سالن نمایشگاه های موقت موزه دیرینه شناسی و هنر دوره اسلامی برپا باشد.
۳۰۰ اثر اسپانیایی در چهار گالری «دوران پارینه سنگی تا دوره مفرغ»، «گالری دوره های آهن، فینیقی، رومی، اسلامی، قرون وسطی»، «عصر مدرن و معاصر» و « اسناد روابط سیاسی ایران و اسپانیا در سده هفدهم میلادی» در موزه ملی ایران به معرض نمایش گذاشته شده اند و هر روز به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقمندان است. بهای بلیت ۵۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده و به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر برای علاقمندان و تشویق بازدیدهای خانوادگی در تعطیلات آخر هفته، روزهای پنج شنبه و جمعه بازدید رایگان است.
همین طور دانش آموزان و دانشجویان گرامی در چارچوب اردوهای آموزشی می توانند بدون پرداخت وجهی با فرهنگ و هنر اسپانیا آشنا گردند.

منبع: