عصر توریسم: عصر توریسم: باستان شناسان با کاوش در کشور «پرو» بقایای یک مجموعه گرمابه تشریفاتی «اینکاها» را کشف کردند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از رویترز، باستان شناسانی که در کشور «پرو» مشغول کاوش بودند مجموعه گرمابه های متعلق به اینکاها را کشف کردند که حدود ۵۰۰ سال پیش تولید شده اند و گمان می رود توسط اشراف زادگان امپراتوری اینکا مورد استفاده قرار می گرفته اند.
باستان شناسان معتقدند این مجموعه گرمابه که در نزدیکی «خانه اینکا» و در محوطه دیرینه شناسی واقع در مرکز «پرو» کشف شده است برای مراسم های تشریفاتی و توسط اعضای عالی رتبه امپراتوری اینکا مورد استفاده قرار می گرفته است.
«لوییز پاردز سانچز» یکی از کاوشگران فعال در محوطه دیرینه شناسی «Huanuco Pampa» معتقد می باشد که این مجموعه گرمابه به سایر محلهای خاص، مقدس و مرتبط به مراسم های آیینی اینکاها، شباهت دارد؛ چونکه بیش از آنکه به عنوان مکانی برای شست وشو عمل کند، به عنوان مکانی برای انجام مراسم های آیینی و پرستش نیاکان نیز کاربرد داشته است.
برمبنای بیانیه وزارت فرهنگ پرو، این حمام که حکاکی های ظریفی روی آن نقش بسته است، بطور متوسط حدود دو متر عمق دارد.
پرو، خانه صدها محوطه دیرینه شناسی است که همچون مهم ترین آنها به «ارگ ماچوپیچو» و طراحی های عظیم ۱۵۰۰ ساله ای به نام خطوط «نازکا» می توان اشاره نمود.
ماچوپیچو که در ارتفاعات کشور پرو واقع شده است، یکی از تماشایی ترین محلهای آمریکای جنوبی شمرده می شود. تعدادی از محققان مدتی پیش اعلام نمودند که نتایج مطالعات نشان می دهد ارگ تاریخی «ماچوپیچو» از حوالی ۱۴۲۰ میلادی یعنی چند دهه پیش از آن که قبل تر تصور می شد مورد استفاده قرار گرفته است.
«ماچوپیچو» به عنوان میراث جهانی یونسکو در سال ۱۹۸۳ میلادی به ثبت رسید و به عنوان یک شاهکار خالص معماری و نشانه ای منحصربه فرد از تمدن اینکاها شناخته می شود.

دسته‌ها: توریسم