عصر توریسم: تفاهمنامه حج تمتع سال 1399 (برابر با 1441 هجری قمری) بین رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان به امضا رسید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی سازمان حج وزیارت، این تفاهمنامه به دنبال مذاكرات قبل از ظهر روز یكشنبه (۱۷ آذر) بین هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی رضا رشیدیان و محمد بن صالح بنتن – وزیر حج و عمره عربستان سعودی – به امضا رسید.
سازمان حج و زیارت هنوز سهمیه توافق شده حج ۹۹ را اعلام نكرده است. این سهم برای ایران در سال قبل حدود ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر بود.
علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت بعد از مذاكره با وزیر حج عربستان اظهار داشت: این مذاكرات بعد از تبادل نظر و جمعبندی كارشناسان دو طرف و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات و درخواست ها به نتیجه رسید.
او تصریح كرد: محور مذاكرات تاكید بر حفظ عزت، كرام، امنیت و آرامش زوار و حجاج ایرانی بود.
وی اظهار داشت: از جانب عربستانی خواسته هایم تسهیلات بیشتر برای شركت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نقل و انتقال حجاج عرضه نماید. در این راستا سوژه بهره گیری از ظرفیت فرودگاه طائف برای جابه جایی زوار ایرانی در موسم حج مورد تاكید قرار گرفت.
رشیدیان با اشاره به مشكلاتی كه برای زوار ایرانی در سنوات گذشته در زمینه اسكان در شهر مدینه وجود داشت، اضافه كرد: به وزیر حج و عمره عربستان اعلام كردیم سرمایه گذاران ایرانی آمادگی مشاركت درساخت هتل های مناسب در مدینه را دارند. بر این اساس مقرر شد این مساله توسط مبادی ذیربط بررسی و پاسخ آن به سرعت اعلام گردد.
رئیس سازمان حج همین طور اظهار داشت: سوژه پیگیری حقوق شهدای منا در این نشست مطرح و از وزیر حج و عمره عربستان خواسته شد سوژه تسریع شود و او نیز اعلام كرد، سوژه همچنان در دست پیگیری است.

منبع:

دسته‌ها: توریسم