به گزارش عصر توریسم كاخ مرمر كه امروز برای نخستین بار به روی خبرنگاران باز شد، تركیبی از هنر ایرانی به كار رفته در یك ساختمان همراه با نمایش آثار هنری گنجینه موزه های بنیاد مستضعفان است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، كاخ مرمر كه چندروز پیش پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خبر بازپس گیری آنرا از مجمع تشخیص مصلحت نظام داده بود، برای نخستین بار قبل از ظهر امروز یكشنبه ۶ بهمن به روی خبرنگاران باز شد. بدین سان خبرنگاران از بامداد امروز وارد محیط سبز رنگ كاخ مرمر شدند؛ كاخی كه اتفاقات مهمی در آن رخ داده و این موزه، از مقطع قبل از انقلاب تا حضور سران كشور در آن، همچون برگزاری جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، روزگار و كاربری های متفاوتی را به خود دیده است. اما درهای آن هیچ وقت به روی مردم و مخاطبان باز نشده بود تا درونش را ببینند. بامداد امروز خبرنگاران از ورودی مجمع تشخیص وارد این مجموعه شدند و از بخش های مختلف آن بازدید نمودند. این مجموعه تاریخی بناست بزودی توسط بنیاد مستضعفان به موزه هنر ایران تبدیل گردد. تالار دوم گذر تاریخ این كاخ، در واقع برای هم نشینی سرشاخه های هنر ایران از آثار هخامنشی اشكانی و ساسانی است كه به معرض نمایش گذاشته شده اند. حمیدرضا قنبری مدیر امور توسعه موزه ای مؤسسه فرهنگی بنیاد مستضعفان در ابتدای بازدید خبرنگاران از مجموعه كاخ مرمر اظهار داشت: ۴۰۰ اثر از یك میلیون و ۲۰۰ هزار اثر گنجینه بنیاد مستضعفان در این ساختمان به نمایش در آمده كه آثاری از سه هزار سال پیش، تا امروز را به نمایش می گذارند. وی اظهار داشت: مرمت و تجهیز این ساختمان و موزه هنوز تكمیل نشده اما می خواهیم آنرا در دهه فجر افتتاح نماییم. فاز اول مرمت این بنا انجام شده است اما فاز دوم اردیبهشت ماه صورت خواهد گرفت.
صفی پور از راهنماهای این مجموعه، در این بازدید اظهار داشت: گنبد مشهور بنا، برگرفته از طرح گنبد شیخ لطف الله است كه از بیرون، سه لایه دارد. از قسمت داخل هم در بخش مركزی آن، ترنج آبی رنگی وجود دارد. حجاری پله ها هم منحصر به فرد است. تاثیر هنر هخامنشی و اسلامی را می توان در این بخش دید. در طرفین، نقاشی های استاد بهزاد و قسمتی از نقاشی های پل ورسك و تخت جمشید قرار دارند.

صفی پور همینطور در بخش دیگری از سخنانش خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: در تالار نقش هم، تابلوهایی از سبك های قهوه خانه ای و نقاشی هایی روی تابلوهای جناقی وجود دارد و در تابلوهای دیگر نمایی از فتحعلی شاه قاجار نمایان است.
تالار آئینه كاخ مرمر یكی از پركارترین تالارهای آئینه در كشور است كه سال ۱۳۱۷ ساخته شده است. این تالار، با فرش سفارشی ۱۷ در ۱۴ متری تزئین شده كه توسط عمواقلو از بافندگان مشهدی بافته شده است. در این تالار از خاتم و آئینه كنار هم استفاده شده كه چنین نگاهی ویژه همین كاخ است. در این بازدید، تمام بخش های ساختمان برای خبرنگاران باز شدند؛ به جز ۵ تالار نور كتابت نگارین باستان ۱ و كهن و باستان ۲ و خاتم كه در حال تكمیل هستند. بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه كه مقرر است دهه فجر صورت گیرد، عموم علاقه مندان می تواند از همه بخش های این مكان فرهنگی تاریخی، بازدید كنند و برای آن بلیت ورودی در نظر گرفته خواهد شد. اما بازدیدها در چارچوب تور و همراه راهنما خواهد بود. همینطور برای رفع مشكلات امنیتی، درِ ویژه ای برای این كاخ از خیابان ولیعصر (عج) باز خواهد شد.