عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از آزادسازی حریم قلعه مظفری واقع در شهرستان سلسله اطلاع داد.
عطا حسن پور دوم شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار نمود: عملیات آزاد سازی ۳۹۲ متر مربع از حریم قلعه مظفری شهرستان سلسله شامل ساختمان اداری و ساختمان خریداری شده در ضلع جنوبی بنای قلعه مظفری شروع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان نمود: برای تملک و خرید ملک ضلع جنوبی بنای قلعه مظفری مبلغ پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به منظور راجی محوطه سازی حریم قلعه هم مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
وی قلعه مظفری را یکی از بنای پرارزش تاریخی، فرهنگی در استان دانست و تصریح کرد: این بنا از آثار تاریخی دوره قاجار، سوم مهر ماه سال ۱۳۰۸ به شماره ۴۱۴۶ در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.
حسن پور افزود: با عنایت به کارشناسی های انجام شده و بعد از توافق با مالکین بنا، عملیات مرمت و ایجاد کاربری مناسب در دستور کار قرار گرفته و از سال ۱۳۸۰ تابحال بر مبنای طرح مرمت و آزادسازی حریم این قلعه، مرمت در بام، کف و جداره ها انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان نمود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و با ارزش بودن بنا، اقداماتی در جهت معرفی هرچه بیشتر و جذب توریست در این قلعه صورت خواهد گرفت.