به گزارش عصر توریسم، دبیر کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی اطلاعات در ارتباط با ۱۰۰ موکب خدمت رسانی ویژه بانوان در اربعین در پایانه های مرزی و شهر های عراق را اعلام نمود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، مجید نامجو اضافه کرد: در این موکب ها خدمات مختلفی از اختصاص اتاق «کودک و مادر»، مهد و اتاق بازی کودکان، توزیع بسته های بهداشتی ویژه خانم ها، خدمات درمانی و پزشکی، توزیع بسته های فرهنگی، خدمات طب ایرانی-اسلامی و ترجمه و… به بانوان عرضه می شود.
وی همینطور در رابطه با وضعیت خدمت رسانی به زائرین اربعین اظهار نمود: سال قبل و برای اولین بار، اطلاعات موکب ها که به صورت ویژه مشغول به خدمت رسانی به بانوان بودند گردآوری شد که بیشتر از ۱۵۰ موکب تخصصی بانوان از سراسر کشور مورد شناسایی قرار گرفت که در راهپیمایی عظیم اربعین در شهر های مختلف ایران و عراق و در مسیرهای مواصلاتی شهر های زیارتی عراق و به صورت خاص نجف و کربلا و طریق مشایة الحسین(ع) حضور و مشارکت فعال داشتند و مدیر اجرایی در صدور پروانه موکب بانوان بزرگوار کشورمان هستند.
جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در رابطه با نحوه خدمت رسانی این موکب ها در اربعین سال جاری اظهار داشت: امسال از اقدامات بسیاری برای بروزرسانی اطلاعات در رابطه با مکان و نحوه خدمت رسانی مواکب خدمت رسانی به بانوان در دستور کار قرار گرفت که تا به امروز موفق به بروزرسانی اطلاعات نزدیک به ۱۰۰ مورد از این مواکب شده ایم که این کوشش برای تکمیل اطلاعات ادامه داشته و تلاش می نماییم تا اطلاعات جدید را از راه رسانه های جمعی در اختیار مردم عزیز قرار دهیم.
زهرا سعیدی مبارکه که از خادمان امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات است در اینباره اظهار داشت: برای توزیع عادلانه خدمات موکب های بانوان و امکان عرضه خدمات به بیشترین جمعیت اعزامی، برنامه ریزی شده تا این موکب ها حداکثر ۴۸ ساعت پذیرای یک زائر باشند؛ بنابراین به همه زائرین بخصوص بانوان سفارش می نماییم زیارت اربعین را بعنوان یک زیارت عبوری ببینند و از اقامت طولانی پرهیز کنند.
برای دریافت اطلاعات در رابطه با نام، محل استقرار و نوع خدماتی که موکب های ویژه بانوان در مراسم اربعین عرضه می دهند اینجا را کلیک کنید.

دسته‌ها: توریسم