عصر توریسم: سازمان حج و زیارت آخرین جزئیات اعزام زوار ایرانی به عراق را به دنبال شیوع كرونا اعلام نمود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، محمد آزاد – سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت- با بیان این كه به سبب مسائل بهداشتی فعلا تا روز یكشنبه، چهارم اسفند ماه به عتبات عالیات كاروانی اعزام نمی گردد، اظهار داشت: اعزام زوار عراقی به كشورمان نیز فعلا متوقف است و این مساله بر طبق تصمیم گیری دو كشور است.
وی ادامه داد: روز دوشنبه نیز مسئولان ذیربط درباره موضوع اعزام زوار به عتبات عالیات و بالعكس «اعزام زوار عراقی به كشورمان» تصمیم گیری خواهند كرد كه به اطلاع متقاضیان می رسد.
سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت افزود: بر طبق تصمیم گرفته شده، زائرانی كه در دو كشور طی روزهای گذشته حضور داشته اند می توانند به كشور خود بازگردند.
آزاد با اشاره به اینكه سلامت و آرامش زوار در اولویت قرار دارد، اشاره كرد: منافع و سلامت زوار دو كشور سبب شد تا چنین تصمیمی اتخاذ شود و بطور قطع پس از جلسه روز دوشنبه، تصمیم نهایی به اطلاع مردم و متقاضیان تشرف به عتبات عراق رسانده می شود.
عراق به دنبال شیوع ویروس كرونا از روز گذشته مرزهای زمینی با ایران را بسته و پروازهایش را در این راه برای سه روز به حالت تعلیق درآورده است.

منبع:

دسته‌ها: توریسم