به گزارش عصر توریسم یك فعال تور ورودی و خروجی اظهار داشت: هزینه كنسلی تورهای گردشگری را تا آخر نوروز باید از جیب مان به مسافران بدهیم چون هتلداران و خیلی از ایرلاین ها زیربار آن نمی روند.

حمید روحانی به خبرنگار مهر اظهار داشت: منتظر هستیم تا ببینیم سیاست های كلی دولت برای سفرهای نوروزی چیست. چون ما از الان برای سفرهای داخلی و خارجی نوروزی برنامه ریزی كرده ایم.
این فعال گردشگری اظهار داشت: قبول داریم كه اتفاق ناگواری رخ داده و باید دست در دست هم بدهیم تا از این شرایط عبور نماییم اما نباید این طور باشد كه همه بار روی دوش بخش خصوصی گذاشته شود. بخش نامه وزارت میراث فرهنگی درباره عدم دریافت كنسلی تورها مبهم است و سهم هر یك در پرداخت زیان ها مشخص نمی باشد. ما نمی دانیم الان در شرایط فورس ماژور هستیم یا نه. درباره تورهای داخلی می توان مشكل را حل كرد اما درباره سفرهای خارجی چه كار باید نماییم.
این مدیر دفتر خدمات مسافرتی بیان نمود: كارگزار خارجی قوانین خودش را دارد می گوید اگر از مبدا پرواز انجام نشود، یك قانون وجود دارد اگر آن كشور پروازهایش را كنسل كند یك قانون دیگر. اینها باید با همفكری وزارت میرا فرهنگی و وزارت امور خارجه و اتحادیه های صنفی همفكری و حل شود.
روحانی اضافه كرد: البته الان ما در بعضی از موارد داخلی هم مشكل داریم بعنوان مثال بعضی از هتل ها برای كنسلی اتاق حاضر به عدم دریافت جریمه نیستند. درحالی كه ما از الان به آنها پیش پرداخت داده ایم. نوروز سال ۹۸ به علت سیل خیلی از سفرها كنسل شد، ما هنوز نتوانسته ایم از برخی هتل ها طلب مان را بگیریم. با این وجود پول مردم را دادیم.