عصر توریسم: تابلو نقاشی از «ونسان ون گوگ» به ارزش 5 میلیون پوند از یكی از موزه های هلند كه به سبب شیوع ویروس «كرونا» تعطیل شده بود، دزدیده شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، سارقان تابلو نقاشی منظره «ون گوگ» را بامدادان روز یكشنبه و بعد از شكستن درب شیشه ای ورودی موزه «سینگر لارن» ربودند. بنظر می رسد هیچ اثر دیگری به سرقت نرفته باشد.
آژیر سرقت به محض ورود سارقان به صدا درآمده اما آنها موفق شدند قبل از رسیدن پلیس محل را ترك كنند.
موزه «سینگر لارن» واقع در هلند این تابلو نقاشی منظره را از یك موزه هلندی دیگری به نام «گرونینگر» امانت گرفته بود. موزه «گرونینگر» در اطلاعیه ای اعلام نمود این تابلو رنگ روغن متعلق به سال ۱۸۸۴، تنها اثر «ون گوگ» این موزه محسوب می‎شد.
این اثر درست همزمان با سالروز تولد «ونسان ون گوگ» ربوده شده است. در سال ۲۰۰۷، سارقان هفت مجسمه به ارزش ۱.۳ میلیون پوند را از حیاط موزه «سینگر لارن» ربودند.
یكی از تابلوهای دیگر «ون گوگ» كه از لحاظ قدمت و موضوع با این تابلو منظره ربوده شده شباهت دارد، بتازگی در یكی از حراجی های هلند به قیمت ۱۰ میلیون پوند به فروش رسید.
«ونسان ون گوگ» ـ نقاش نامدار هلندی ـ بااینكه در زمان حیاتش در گمنامی كامل به سر برد، اما حالا بعنوان یكی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته می شود. وی در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیك مرز بلژیك به دنیا آمد.
وی فعالیت هنری خودرا بعنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی شروع كرد. بعضی از مشهورترین كارهای وی در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم