عصر توریسم: محمدحسین صوفی با حکم عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، صوفی در سال ۱۳۹۳ بر طبق تصمیم اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، بعنوان دبیر این شورا برگزیده شد.. او همین طور همزمان با دوران ریاست ضرغامی در سازمان صدا و سیما، مسؤولیت هایی چون معاونت صدای رسانه ملی، معاونت برنامه ریزی سازمان صدا و سیما، ریاست مرکز موسیقی این سازمان، مدیرکلی سیمای استانها و مدیریت شبکه ۲ سیما را به عهده داشت.
قبل تر، حسین اربابی، رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بود که مراسم تودیع او و معارفه محمدحسین صوفی چهارشنبه ۱۲ آبان ماه در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با حضور علی دارابی ـ قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ اجرا شد. حکم صوفی با امضای ضرغامی نهم آبان ماه صادر گردیده است.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شمرده می شود که در سال ۱۳۱۴ در ایران شروع به کار کرد. تا قبل از انقلاب با عنوان کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ شاهنشاهی فعالیت می کرد که بعد از انقلاب با تصویب لایحه قانونی در شورای عالی انقلاب در تاریخ ۳ آذر ۱۳۵۸ به کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ جمهوری اسلامی ایران تغییر نام داد. کانون سال ها زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود تا اینکه با تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به زیرمجموعه آن افزوده شد که در دهه ۸۰ به سبب قراردادهایی که برای اجاره اماکن تاریخی می بست، حواشی زیادی را ایجاد کرد.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در حال حاضر در حوزه برگزاری انواع مسابقات اتومبیلرانی، رالی و برگزاری نمایشگاه، کمپینگ، صدور اسناد بین المللی رانندگی و خودرو، امداد خودرو، خدمات مسافرتی و گردشگری و خدمات رسانه ای فعالیت می کند.

منبع: