به گزارش عصر توریسم بعد از گذشت ۱۰ روز از آتش سوزی های جنگلی نزدیك «چرنوبیل» واقع در اوكراین، حدود ۳۰ درصد از جاذبه های گردشگری این منطقه نابود شده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از فوربس، با وجود از بین رفتن بخشی از جاذبه های گردشگری این منطقه، همچنان اتاق كنترل رآكتور چهارم نیروگاه هسته ای، نیروگاه برق و شهر خالی از سكنه «پریپیات» بدون آسیب باقی مانده اند.
این مجموعه آتش سوزی ها كه بخش اول آن در چهارم آوریل رخ داد، به صورت چشم گیری بعد از باران سنگین چهارم آوریل مهار گشت.
«سرهی میرنی» مدیر تحقیقات و توسعه «تور چرنوبیل» بیان نمود: «ما یك سوم (جاذبه های گردشگری) را از دست دادیم، اما بخش های از دست رفته مهم ترین قسمت های این منطقه محسوب نمی شوند.»
به قول مقامات، بیشتر از ۵۰۰ آتش نشان، ۱۲۴ ماشین آتش نشانی و چندین هلیكوپتر تا روز سه شنبه برای مهار آتش در این منطقه مشغول فعالیت بودند.
به قول «میرنی»، چندین روستای خالی از سكنه در ۳۰ كیلومتری منطقه انزوای «چرنوبیل» كاملا در آتش سوخته شده اند. او مهم ترین بخش نابودشده در جریان آتش سوزی را یك كمپ شوروی سابق كه شامل چندین كلبه چوبی می شد عنوان نمود.
بعد از آن كه چهارمین رآكتور «چرنوبیل» در جریان یك آزمایش شبیه سازی منفجر شد و حجم بالایی از آلاینده های هسته ای را در بخشی از اروپا پراكنده كرد از «فاجعه چرنوبیل» بعنوان بدترین فاجعه‎ هسته ای جهان یاد می شود.
منطقه اطراف این نیروگاه از سال ۲۰۱۱ به جاذبه گردشگری تبدیل شد و بعد از پخش مینی سریال «چرنوبیل» از شبكه «اپ بی او» مورد استقبال بیشتری قرار گرفت.
با عنایت به اطلاعات منتشرشده توسط «آژانس مدیریت منطقه انزوا»، سال قبل ۱۲۴ هزار نفر از «چرنوبیل» بازدید كردند.

دسته‌ها: توریسم