به گزارش عصر توریسم به دنبال نگرانی ها از گسترش ویروس كرونا، بریتانیا و چند كشور اروپایی دیگر محدودیت های مسافرتی جدیدی را برای اسپانیا وضع كرده اند و این رویداد صنعت توریسم اسپانیا را با مشكلات بیشتری مواجه كرده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، توجهات به محدودیت های سفری مقابل اسپانیا با بیان تصمیم ناگهانی دولت بریتانیا در خصوص ضرورت قرنطینه مسافران بازگشتی از اسپانیا جلب شد.
بریتانیا در بیست و پنجم جولای اعلام نمود از این پس تمامی مسافرانی که از اسپانیا به بریتانیا بازمی گردند باید ۱۴ روز در قرنطنیه بمانند.
دولت فرانسه نیز در بیست و چهارم جولای به شهروندانش سفارش کرد تا به «کاتالونیا» سفر نکنند. با این وجود هنوز مرز بین این دو کشور باز است. نخست وزیر فرانسه بتازگی اعلام نمود مذاکراتی را با هدف کاهش ترافیک بین دو مرز با دولت اسپانیا آغاز نموده است.
نروژ دیگر کشور اروپایی است که شرایط سفر به اسپانیا را دشوار کرده است. این کشور در بیست و چهارم جولای اعلام نمود تمامی مسافرانی که از اسپانیا باز می گردند باید قرنطینه ۱۰ روزه را بگذرانند.
دولت ایرلند در بیست و دوم جولای لیستی از «کشورهای سبز» اعلام نمود که به سبب آن سفر شهروندان به کشورهای این لیست بدون نیاز به قرنطینه خواهد بود. اسپانیا همچون کشورهایی است که در این لیست قرار داده نشده است.
برمبنای آخرین تصمیمات دولت بلژیک، سفر به شهر «لریدا» در کاتالونیا و «اوئسکا» در «آراگون» با قرنطینه الزامی همراه خواهد بود.
دولت آلمان در بیست و چهارم جولای از شهروندانش خواست تا به مناطقی از اسپانیا که خطر مبتلاشدن به ویروس کرونا در آنها زیاد ارزیابی شده سفر نکنند.
دولت هلند نیز در بیست و پنجم جولای به شهروندانش سفارش کرد تا جز در مواقع ضروری از سفر به شهر «لریدا» و مناطق اطراف آن اجتناب کنند.
دولت لهستان هم در بیست و ششم جولای از مردم کشورش خواست تا از سفرهای غیرضروری به کاتالونیا بپرهیزند.

منبع: