عصر توریسم: یزد مشاور و معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی دارالعلم یزد از دریافت نخستین مجوز رشته دیرینه شناسی در منطقه جنوب شرق كشور در این استان اطلاع داد.
«علی محمد سلطانی» از دریافت مجوز رشته دیرینه شناسی در مقطع کارشناسی اطلاع داد و اظهار نمود: این رشته تحصیلی در یزد تنها رشته دیرینه شناسی در مقطع کارشناسی جنوب شرق کشور بعد از گذشت چند سال به حساب می آید و دانشجویان یزد و سایر استان های همجوار می توانند از این ظرفیت بهره مند شوند.
وی با بیان این که وجود این رشته تحصیلی در یزد ضروری می باشد، خاطرنشان کرد: یزد علاوه بر ثبت شدن در لیست آثار جهانی، دارای پتانسیل های قابل توجه و سایت های دیرینه شناسی زیادی در تمام نقاط پیرامون خود است.
مشاور و معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی دارالعلم یزد از تأثیر و لزوم پیوست رونق گردشگری با دیرینه شناسی یاد کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری بر این حوزه و برخورداری از بستر و فضای مورد نظر برای برگزاری تورهای دیرینه شناسی و همینطور بهره مندی از نخبگان و اساتید کارامد و نخبگان صنعت توریسم از دیگر موارد مهم در جذب دانشجویان برای تحصیل در این رشته است.
وی کد تحصیلی این رشته را 19038 اعلام نمود و اظهار داشت: متقاضیان به تحصیل در این رشته می توانند برپایه سوابق تحصیلی در سایت «sanjesh.org» نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
سلطانی از رجوع حضوری برای ثبت نام در رشته دیرینه شناسی این دانشگاه اطلاع داد و اعلام نمود: دانشجویان می توانند به این دانشگاه در محل بلوار امیرکبیر یزد هم رجوع و با رعایت پروتکل های بهداشتی ثبت نام کنند.

منبع: