عصر توریسم: باستان شناسانی كه مشغول انجام پروژه بازسازی یك مجموعه معبد مشهور واقع در جنوب شرقی «مالت» بودند به اكتشاف شگفت آوری رسیدند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، مالت که در مرکز مدیترانه واقع شده ویرانه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده و بتازگی یک اکتشاف دیگر نیز به لیست محوطه های تاریخی این کشور اضافه شده است.
در جریان یک پروژه بازسازی، باستان شناسان بقایای یک معبد بسیار مهم رومی را که زیر یک خانه روستایی پنهان شده بود کشف کردند.
مکانی که از آن با نام «Tas-Silġ» یاد می شود در جنوب سواحل «مالت» قرار دارد. این مکان یک منطقه مذهبی مهم بوده که به مدت چهارهزار سال یعنی از عصر حجر تا قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفته است. بقایای معابد مختلفی همچون یک معبد رومی مشهور در این مکان وجود دارد.
یک خانه روستایی قرن هجدهمی که در این مکان واقع شده است مدتی پیش فروریخت و کارشناسان روند بازسازی آنرا از چند هفته پیش آغاز نموده اند.
باستان شناسان دانشگاه مالت و دانشگاه میراث مالت محوطه اطراف خانه باستانی را مورد بررسی قرار دادند تا وجود شواهدی از هرگونه اثر تاریخی دیگری را بسنجند.
در این بررسی ها، تیم دیرینه شناسی به بقایای بنای یک معبد رومی برخورد. رومیان بعد از دومین جنگ پونی مالت را تصاحب و قرن ها بر این منطقه حکومت کردند. بنای کشف شده به یکی از معابد مشهور رومی متعلق می باشد که بعدها به یک کلیسای بیزانسی تبدیل گشته است.

بگفته باستان شناسان، کشف این بنا رویداد بسیار مهمی است چونکه به درک بهتر تکنیک های ساخت بناهای رومیان باستان کمک می نماید.

منبع: