یزد مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد برگزاری جشنواره گردشگری انار را مشروط به موافقت ستاد كرونای شهرستان های متقاضی اعلام نمود.
«سیدمصطفی فاطمی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در ارتباط با برگزاری جشنواره انار یزد در امسال، اظهار نمود: تابحال شهرستان های یزد، تفت و مهریز همچون سال های گذشته متقاضی برگزاری این جشنواره در استان بوده ‎اند.
وی با بیان این که برگزاری این جشنواره مشروط به موافقت ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان هاست، اشاره کرد: این جشنواره به صورت هوشمند و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و ظرفیت محدود برگزار می شود اما باید ستاد کرونای هر شهرستان نسبت به برگزاری این رویداد گردشگری موافقت کند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان به تاثیر برگزاری رویدادهای گردشگری در رونق اقتصادی هر شهرستان خصوصاً مناطق روستایی اشاره نمود و اظهار داشت: در شرایط کرونازده ی کنونی رویدادهای گردشگری با حفظ سلامت مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند به رونق گردشگری کمک کنند.
فاطمی در آخر نیز از ثبت ملی چنار کهنسال نصرآباد در شهرستان تفت که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد، آگاهی داد و اظهار داشت: این درخت کهنسال به سرمایه های تاریخی و میراثی این سرزمین افزوده شود.

جشنواره گردشگری انار چند سالی با رویکرد توسعه اقتصادی و معرفی ظرفیت های هر منطقه برگزار می‎شود و بعنوان یکی از پربازدیدترین جشنواره های گردشگری کشور میزبان تورها و گردشگران زیادی از سراسر استان و کشور بشمار می رود.