به گزارش عصر توریسم «۱۷ نفر از زمان تاسیس پل طبیعت تهران تا كنون خویش را به پایین پرت كرده اند كه متاسفانه بیشتر آنها جوان بوده اند و فقط حدود پنج نفر بالای ۴۰ یا ۵۰ سال داشته اند.» این آماری است كه مدیرعامل شركت نوسازی عباس آباد به ایسنا می دهد.

پل طبیعت از زمانی که افتتاح شد، یعنی سال ۱۳۹۳ بارها خبرساز شده است. گاهی برای جوایزی که طراحان جوان این پل برای معماری و طراحی اش گرفته اند و گاهی هم بخاطر جوانانی که با این پل به زندگی شان آخر داده اند.

طبق اخبار منتشرشده، اولین فردی که از روی بزرگ ترین پل عبور و مرور غیر خودرویی کشور مبادرت به خودکشی کرد، یک پسر ۲۲ ساله و دانشجوی دانشگاه تهران بود. پس از مدتی تکرار خودکشی ها روی پل طبیعت دغدغه پایتخت شد و حتی قوه قضائیه و پلیس در این حوزه از شهرداری مطالبه جدی برای ایمن سازی آن کردند. حتی سرهنگ علی کارخانه – سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ – اعلام نمود: «مقام قضایی، شهرداری تهران را اجبار کرده تا اصلاحات ساختاری لازم روی پل طبیعت صورت گیرد و شاهد کاهش خودکشی از روی این پل باشیم.»

اما باز هم خودکشی ها از روی این سازه که طرحش از شاخه های تنیده درختان گرفته شده، تکرار شد و یک ماه پس از اظهارات این مقام مسئول، یک دختر جوان ۲۴ ساله خودش را از روی آن به پایین پرت کرد.

آذرماه سال قبل بود که میثم اخباری – مدیر روابط عمومی و امور بین الملل اراضی عباس آباد – از ایمن سازی پل طبیعت اطلاع داد و اظهار داشت: «قطعا طرح افزایش ضریب ایمنی پل طبیعت پیش از آخر سال روی سازه پل طبیعت نصب خواهد شد اما نباید طرحی اجرا شود که زیبایی بصری پل طبیعت را تحت الشعاع خود قرار دهد.» با این وجود تا کنون این طرح اجرا نشده است اما این دفعه سید محمدحسین حجازی – مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد – به ایسنا می گوید: «از هفته آینده اصلاح طرح امنیتی پل طبیعت توسط پیمانکار انجام می شود و مقرر است بخشی از حفاظت پل را با نمای شیشه ای بلند و بخش دیگری را با فنس انجام دهند. روی این طرح مدت ها کار شده و مشابه طرح پل های خارج از کشور است. از زمان تاسیس پل طبیعت تا کنون ۱۷ نفر از روی آن خودکشی کرده اند که متاسفانه بیشتر آنان جوان بوده اند. حدود پنج نفر هم بالای ۴۰ یا ۵۰ سال داشته اند. بیشتر خودکشی هم بر اثر معضلات اجتماعی و اخلاقی صورت گرفته است. این مورد دغدغه پایتخت شده بود و حتی قوه قضائیه و نیروی انتظامی در این حوزه مطالبه جدی داشتند که خوشبختانه در این دوره این اتفاق خواهد افتاد.»
پل طبیعت

منبع:

دسته‌ها: توریسم