عصر توریسم: اردبیل بام خلخال پروژه پیشران در حوزه گردشگری جنوبی ترین نقطه استان اردبیل است كه زمینه تغییر و تحرك را در این عرصه نوید می دهد.
پروژه بام خلخال که از سال 90 بنا نهاده شده در 9 سال اخیر با فرازونشیبی در راه راه اندازی به صورت تلفیقی سنتی و نوین روبرو بوده که سرمایه گذار این پروژه از تکمیل فازهای مختلف آن در سالجاری و سال آینده خبر می دهد.
مدیرعامل و مجری مجتمع گردشگری بام خلخال 14 آبان در بازدید از این مجموعه اظهار نمود: ما زمانی وارد خلخال شدیم که هیچ سرمایه گذاری راغب به حضور و سرمایه گذاری در این منطقه نبود و به رغم همه کاستی ها سعی کردیم تا مجموعه ای فاخر در شان منطقه راه اندازی و در اختیار مسافران و توریستهای داخلی و خارجی قرار دهیم.
سیدمرتضی موذنی اشاره کرد: ما افتخار می نماییم که در خدمت شهروندان و اهالی منطقه خلخال هستیم و این مجتمع را در دو بخش بومی – سنتی و همین طور کاربری های مدرن در حال راه اندازی داریم.
وی اظهار داشت: قسمت سنتی این مجتمع شامل مجموعه های اقامتی با المان های قدیمی و بافت فرسوده و همین طور شرایط پلکانی نظیر کزج و ماسوله است که در این بخش قهوه خانه، سفره خانه، چایخانه، عکاسخانه، بقالی و سایر بخش های عرضه محصولات صنایع دستی و سوغاتی های خلخال در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل و مجری مجتمع گردشگری بام خلخال اظهار داشت: با گذر از بخش های سنتی و در تونلی که به نام تونل زمان نامگذاری شده تحولات 100 سال اخیر خلخال به اشکال مختلف شامل تصویری، صوتی و مکتوب در معرض دید علاقمندان قرار گرفته تا با عبور از این تونل به بخش مدرن و جدید این مجتمع برسند.
موذنی اضافه کرد: در بخش مدرن رستوران، کافی شاپ، تالار و سازه های مدرن آبدرمانی، شهربازی سرپوشیده و سایر مجموعه های خدماتی – رفاهی در نظر گرفته شده است که امیدواریم در همه این بخش ها حاضرین از فضای به وجود آمده در مجتمع بام خلخال با زیبائی خاص مناظر و دیدنی های منطقه استفاده کنند.
وی بیان کرد: با تدارک یک سن مناسب برنامه موسیقی محلی با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام می باشد و ما شب های پائیزی دل انگیزی را با همراهی شهروندان در بالاترین نقطه خلخال سپری می نماییم و امیدواریم این نشاط و سرزندگی با استقبال بیشتر شهروندان و گردشگران روبرو شود.
مدیرعامل و مجری مجتمع گردشگری بام خلخال اظهار داشت: با توجه به این که در خلخال فضایی برای تفریح و نشاط مردم وجود ندارد ما با تدارک یک مجموعه شهربازی سرپوشیده کوشیدیم تا در پائیز و زمستان فضای مناسب برای حضور همشهریان در این مجموعه و انجام تفریحات سالم مهیا شود.
موذنی به راه اندازی جاده ماسوله – ماجولان – اسالم اشاره نمود و اضافه کرد: بوسیله این محور می توانیم گردشگران ورودی به ماسوله را به سمت خلخال سرازیر کرده و از ظرفیت آنها در تحول اقتصادی منطقه استفاده نمائیم.
به دنبال جذب توریستهای خارجی با تورهای بین المللی هستیم
این سرمایه گذار فعال بخش خصوصی خلخال را مستعد حضور سرمایه گذاران و علاقمندان به طرح های گردشگری اعلام و اظهار نمود: امروز بیشترین رشد را در ساخت و ساز کشور در خلخال شاهد می باشیم که اغلب از سایر مناطق کشور در این شهر حاضر شده و قصد سرمایه گذاری و اجرای پروژه های گوناگون را دارند.
موذنی از بام خلخال بعنوان پروژه پیشران در حوزه گردشگری و تحولات این منطقه نام برد و اشاره کرد: با تبلیغ مناسب می توانیم از محور اردبیل – سرچم نیز برای حضور گردشگران در خلخال بیش از گذشته استفاده نمائیم.
وی در بیان انتظار خود از مسئولان برای تهیه و تدارک زیرساخت های مناسب اظهار داشت: اگر مسئولان به شرح وظایف خود به درستی عمل کنند، سرمایه گذار با رغبت و انگیزه در منطقه حاضر خواهد شد و با علاقمندی کارها را به پیش خواهد برد.
مدیرعامل و مجری مجتمع گردشگری بام خلخال بیان کرد: در رایزنی با یک آژانس سیاحتی – گردشگری به دنبال جذب توریستهای خارجی با برگزاری تورهای بین المللی هستیم و به هیچ وجه درصدد استقرار جارچیان برای جذب توریست و مسافر به سمت مجتمع بام خلخال نیستیم.
موذنی با قدردانی از استاندار اردبیل، فرماندار خلخال و مدیریت میراث فرهنگی در توجه ویژه به این پروژه و پشتیبانی از سرمایه گذار برای ادامه فعالیت با انگیزه مضاعف اشاره کرد: برآورد ما برای راه اندازی این پروژه 42 میلیارد تومان بوده که هم اکنون با تورم موجود این رقم شاید به دو برابر نیز افزایش یابد.
وی اضافه کرد: مجتمع بام خلخال با تکمیل در فازهای مختلف و تامین زیرساخت ها از طرف مسئولان امر خصوصاً گازرسانی، فاضلاب، ارتباطات و سایر نیازمندی ها فرصت اشتغال برای 90 تا 100 نفر را فراهم خواهدنمود.
موذنی افزود: مجتمع بام خلخال نخستین پروژه بزرگ سرمایه گذاری در این شهرستان است که پس از حضور ما سایر سرمایه گذاران در خلخال حاضر شدند تا به نفع توسعه اقتصادی این منطقه تلاش و همت واقعی انجام دهند.
وی اظهار نمود: به دنبال سفر استاندار اردبیل به این مجتمع 2 میلیارد تومان برای تامین زیرساخت ها خصوصاً برق رسانی و راه دسترسی به این مجموعه هزینه شد ولی باتوجه به نیمه تمام ماندن کار امیدواریم اعتبار دیگری به این حوزه اختصاص دهند تا کارهای زیرساختی برای این مجموعه بهتر و کامل تر مهیا شود.
فرماندار خلخال نیز با تحسین عملکرد سرمایه گذار پروژه بام خلخال اشاره کرد: به دنبال حضور این سرمایه گذار ساعی و پیگیر بیش از 7 تا 8 سرمایه گذار جدید در خلخال حضور پیدا کرده و اهتمام شان بر افزایش توان اقتصادی و اشتغال در منطقه است.
فریدون بابایی اضافه کرد: ما همچنان در سال جهش تولید از سرمایه گذاران حمایت می نماییم و امیدواریم با تامین زیرساخت ها در بخش گردشگری پروژه هایی نظیر بام خلخال در سالجاری افتتاح شده و فازهای تکمیلی آن در سال های آینده مورد پیگیری قرار گیرد.

منبع: