عصر توریسم: سخنگوی شورای شهر تهران از بی توجهی شهرداری تهران در مرمت خانه نیما یوشیج انتقاد نمود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، علی اعطا بامداد امروز در تذکر قبل از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۱۳ دی ماه سالروز درگذشت نیما یوشیج پدر شعر نو ایران و به تعبیری کماندار شعر ایران بود، اظهار داشت: سال قبل به خانه نیما در محله دزاشیب رفتم، خانه متروکی که پس از سالها کشاکش توسط شهرداری حدود دوسال پیش خریداری و بنا شد که به عنوان محل فرهنگی و تاریخی به مکان عمومی تبدیل گردد.

وی ضمن اشاره به سابقه تاریخی این خانه اظهار داشت: در سال ۱۳۲۸ نیما این قطعه زمین را خریداری می کند و خانه ای می سازد و در سال ۳۱ هم جلال آل احمد در حوالی همین خانه، قطعه زمینی می خرد و همسایه نیما می شود که بعدها این دو خانه عملا محفل شاعران و نویسندگان می شود.

وی بیان نمود: شهرداری تهران این خانه را خریداری نموده و در سال ۸۰ درفهرست آثار ملی به ثبت می رسد و مالکان شکایت می کنند و خانه را از ثبت خارج می کنند اما باردیگر در سال ۹۶ این خانه به ثبت ملی می رسد.
وی اظهار داشت: بالاخره تملک این خانه پس از سالها کش مکش در این دوره انجام شده و مناسب بود که بهره برداری از این خانه هم در این دوره انجام می شد اما باوجود وعده های مختلف این مهم محقق نشده است.

اعطا با اشاره به اینکه از آنجایی که شهرداری مالک این بناست مناسب خواهد بود که مسیر بین خانه نیما و جلال را گذر ادبیات معاصر هم نامید، اضافه کرد: در سالجاری در ردیف های داخلی بودجه سازمان زیباسازی ردیفی برای این خانه اختصاص داده شده اما مصاحبه ها را که مرور میکردم دیدم، مسؤلان مربوطه یک مرتبه در ۲۱ آبان سال ۹۸ اعلام نمودند که این خانه به بهره برداری می رسد که نشد، اوایل آبان گفتند به علت تداخل کاری این اتفاق رخ نداده و بزودی کار انجام می شود، در ۱۷ اردیبهشت گفتند در سه ماه آینده مرمت و بهره برداری انجام می شود که نشد و پس از آن نیز در آستانه سالروز نیما گفته شد تا اختتام دوره پنجم انجام می شود که بررسی من نشان داد این مهم تا آن زمان هم محقق نمی گردد و تنها اقداماتی در جهت مرمت اضطراری امکان دارد رخ دهد. بنابر این درخواست می شود شهرداری اجازه ندهد موارد به این سادگی که اثبات کننده رویکرد فرهنگی این دوره مدیریت شهری است، آنقدر مورد بی توجهی قرار گرفته و بی تفاوت باشد.

وی در تذکر دیگر خود با موضوع جذب دستیاران مدیران شهری اظهار داشت: هم اکنون برنامه وسیعی برای جذب دستیاران مدیران شهرداری، از راه معاونت منابع انسانی در جریان است و به گمان من اگر از برخی ایرادات و اشکالات صرف نظر نماییم، مجموعاً اقدام خوب و مثبتی بوده است.
به قول وی، در شرایطی که به ده ها دلیل منطقی یا خودساخته، تزریق خون تازه نیروی انسانی به رگ های مدیریت شهری جز در معدود مواردی که مدیران ارشد شهرداری شخصاً اراده کرده اند میسر نبوده، این کار می تواند جوانان شایسته ای را به مجموعه مدیریت شهری وارد کند و به رویکردهای جدیدی که تهران امروز نیاز دارد، کمک نماید.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: اما من می خواهم یک نگرانی را مطرح کنم که طرح آن ناشی از احساس مسئولیت نسبت به تحقق عدالت اجتماعی است. ما عهد کرده ایم به عدالت رفتار نماییم. عهد کرده ایم منافع عمومی شهر و شهروندان را بر هر منفعت دیگری مقدم بدانیم.

اعطا با اشاره به اینکه تذکر عنوان شده فقط طرح یک نگرانی است، خاطرنشان کرد: فهرست برگزیدگان به دستم رسید و نگاهی انداختم، در یک نگاه اجمالی در فهرست کسانی که به این مرحله از آزمون رسیده اند، گویا از فرزندان و بستگان مدیران ارشد شهرداری که منصوب همین دوره نیز هستند، به چشم می خورد. امکان دارد بگویید آزمون ما یک آزمون فراگیر و عمومی و رسمی و… بوده است. از نظر من همین مورد هم قابل بحث است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امکان دارد این افراد بسیار شایسته نیز باشند، افزود: شاید هم مشمول اصول آقازادگی و ژن خوب هم باشند. من با شناختی که از دکتر مظاهریان دارم، اطمینان دارم توجه کافی خواهند داشت. حتما ما نیز بررسی و نتیجه این آزمون را دنبال خواهیم کرد تا به عدالت رفتار شود، حق و حقوقی ضایع نشود و شایسته گزینی قربانی خویش گزینی نشود.

منبع:

دسته‌ها: توریسم