سمنان سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی استان در دانشگاه علوم پزشکی سمنان اطلاع داد.
علی اکبر زارعی روز دوشنبه 20 بهمن ماه 1399 با بیان این خبر اضافه کرد: این نمایشگاه با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شده است.
او اظهار داشت: در این نمایشگاه آثاری در رشته های چرم دوزی، حوله بافی، میناکاری، سفال و سرامیک، گلیم و جاجیم در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
زارعی بیان نمود: برگزاری این نمایشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است و می تواند نقش موثری در معرفی و فروش تولیدات هنرمندان داشته باشد.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: بیشتر از شش هزار هنرمند صنایع دستی در استان سمنان و در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند و پیشینه هنرهای دستی در این استان به بیشتر از 6 هزار سال می رسد.
وی خاطرنشان کرد: سفال و سرامیک، معرق و منبت، گلیم، نمد، چاپ قلمکار، دست بافته های سنتی، جاجیم همچون رشته های مهم صنایع دستی در استان سمنان است.

منبع: