رئیس جامعه هتلداران خوزستان می گوید: ادعای دانشگاه علوم پزشکی خوزستان در رابطه با انتقال ویروس جهش یافته کرونا از یک مسافر عراقی به پرسنل یک هتل در شهر اهواز کذب است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، بعد از اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره علت طغیان ویروس جهش یافته کرونا در استان خوزستان و چگونگی ورود آن از کشورهای عراق و هلند به این استان و انتقال این ویروس از یک مرد عراقی به چهار نفر از پرسنل (با خانواده) هتل محل اقامتش در اهواز، عبدالحمید حرمتی ـ رئیس جامعه هتلداران خوزستان ـ واکنش نشان داد و اظهار داشت: ادعا شده بود که یک میهمان مرد عراقی در یکی از هتل های اهواز به کرونای انگلیسی مبتلا بوده است. این خبر کاملا کذب است. طبق پیگیری هایی که جامعه هتلداران خوزستان انجام داد، مدیر هتلی که این ادعا در مورد آن مطرح شده بود، به دانشگاه علوم پزشکی استان رفت و پی گیر شد، اما مسؤولان دانشگاه هیچ مستندی نداشتند. هیچ سازمان دیگری هم مدرک و سندی در این ارتباط ارائه نداد و معلوم شد خبر از اساسا صحت نداشته و فقط طبق گزارش های شفاهی و کذبی انتشار یافته که پایه و اساسی نداشته است.
رئیس جامعه هتلداران خوزستان در ادامه اظهار داشت: هیچ کدام از هتل های استان خوزستان هیچگاه هیچ بیمار کرونائی نداشته اند و جا دارد به اطلاع هموطنان برسانیم که هتل های این استان مانند همه هتل های کشور همیشه در عالی ترین سطح ممکن پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از این جهت هتل ها از امن ترین مراکز بهداشتی و مطمئن ترین اقامتگاه برای مسافران بوده اند.
حرمتی اضافه کرد: بار دیگر این ادعای همه هتلداران کشور را تکرار می کنم که هتل ها حتی از خانه ها هم امن تر و بهداشتی ترند، چون همه ملاحظات بهداشتی در آنها بطور دقیق و موشکافانه رعایت می شود تا سلامت میهمانان تضمین شود.
وزارت صنعت هتل ها را در رسته صنایع به شدت لطمه دیده از شیوع ویروس کرونا قرار داده است. بگفته رئیس جامعه هتلداران ایران تا آبان ماه سال ۹۹، نزدیک به ۳۰ درصد هتل ها تعطیل و دو سوم نیروی شاغل در این بخش بیکار شدند. در طول سال حدود ۲۰ درصد از ظرفیت هتل ها از مسافر پر بوده است.
وزارت بهداشت نیز بتازگی شیوع ویروس جهش یافته کرونا از نوع انگلیسی را در استان خوزستان تایید کرده و عامل اصلی آنرا باز بودن مرز مشترک ایران و عراق و تردد مسافران از این نقطه دانسته است. درحال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت بسیار پرخطر و قرمز قرار گرفته اند، بطوریکه رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس از رئیس جمهور درخواست کرده دستور قرنطینه خوزستان به مدت دو هفته را صادر کند.

دسته‌ها: توریسم