به گزارش عصر توریسم سفرمارکت یک بازار مجازی در حوزه خدمات سفر است که عرضه کننده های معتبر بلیط هواپیما و تور مسافرتی در بستر مورد اطمینان آن خدمات خویش را به عرضه می رسانند.
بهتر است بدانید که با وجود سفرمارکت دیگر نیازی به جستجو در گوگل ندارید! چونکه تنها با جستجو در سایت سفرمارکت می توانید در سریع ترین حالت ممکن تمامی بلیط های موجود در بازار را به صورت یکجا و در یک صفحه ببینید. همینطور میتوانید تمامی بلیط هارا مقایسه کنید و ارزانترین و مناسب ترین بلیط هواپیما را انتخاب و خرید خویش را نهایی کنید. برای درک بهتر آنچه سفرمارکت عرضه می دهد، پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با سفرمارکت و خدمات آن در ابتدا می خواهیم شما را با سفرمارکت و خدمات آن به صورت کلی آشنا نماییم. اینکه بدانیم سفرمارکت چیست و چگونه کار می کند می تواند کمک زیادی به ما در شناخت راه های برآورده کردن نیازمان بکند.
سفرماکت به تازگی بعنوان یک پلت فرم نوین و نوظهور فعالیت خویش را در صنعت توریسم و خدمات در ارتباط با این حوزه آغاز کرده است. این پلت فرم در ابتدای فعالیت خود که با فروش آنلاین بلیط هواپیما شروع شد، توانست از پیچیدگی و سختی خرید آنلاین بلیط هواپیما بکاهد و سهم بازار خوبی از صنعتی که در آن به فعالیت می پردازد به دست بگیرد. برای روشن کردن این مورد که سفرمارکت چطور موفق شده است از پیچیدگی و مشکلات حوزه گردشگری به نفع خود و مخاطبانش استفاده نماید، باید ساز و کار عرضه خدمات آنرا تشریح کرد.
شاید بهتر است در ابتدا شما را با مفهوم مارکت پلیس (market place) آشنا نماییم. به زبان بسیار ساده، مارکت پلیس یا بازارگاه مجازی، یک بازار برای پیوند دادن خریداران و فروندگان در فضای مجازی است. درواقع به وجود آوردن و تشکیل بستر یک مارکت پلیس نیازی به وجود کالاهایی که به عرضه می رساند ندارد. بلکه روش کسب و کار به این صورت است که موجودی محصولات و خدمات سایر فروشندگان و عرضه کنندگان را در یک بستر به معرض نمایش می گذارد و سایر خدمات جانبی چون ضمانت کالا و خدمت، پشتیبانی، ارسال و… را عرضه میدهد و در نهایت تمام این فرآیند را برای کاربر و فروشنده تسهیل می بخشد. یکی از اصلی ترین جذابیت های مارکت پلیس برای کاربران وجود همین تأمین کننده های زیاد است و همین مبحث سبب می شود که کاربر امکان انتخاب از میان مجموعه ی وسیعی کالا را داشته باشد
سفرمارکت یک مارکت پلیس و موتور جستجو برای خدمات مسافرتی مانند تور مسافرتی و بلیط هواپیما است. در قبل به نحوه ساز و کار مارکت پلیس ها اشاره شد و لازم به ذکر است که ساز و کار سفرمارکت هم به همان شکل است. به این صورت که که آژانس های مسافرتی و سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما و سایر خدمات در حوزه گردشگری (تور و هتل)، بعنوان عرضه کننده در بازاری به صورت مجازی، کالای خویش را عرضه می کنند و مخاطبان و کاربران که همان گردشگران و خریداران بلیط هستند، می توانند در یک صفحه و به صورت مقایسه ای گزینه های مختلف عرضه شده را دیده، بررسی نموده و بعد از مقایسه تمامی گزینه های موجود، گزینه مطلوب مورد نظرشان را انتخاب و خریداری کنند. این فضای مقایسه ای و شفاف، باعث ایجاد رقابتی سالم و پویا بین عرضه کنندگان شده و کمک می نماید تا قیمت بلیط هواپیما، تور، رزرو هتل و… به صورت موثری کاهش پیدا کند.

چرا بهتر است از سفرمارکت بلیط هواپیما، تور و اقامت هتل خریداری کنیم؟ معمولا یکی از دغدغه های اصلی ما در انتخاب بلیط هواپیما قیمت و هزینه بلیط است. چونکه در مسافت های طولانی و یا در هنگام گرفتن تعداد زیادی بلیط قیمت بلیط ها میتواند فاکتور بسیار مهمی در خرید محسوب شود. پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان مستلزم در نظر گرفتن عوامل مختلفی است. خدمات مسافرتی که شرکتهای متفاوت عرضه می کنند به علت این است که مدلها و امکانات هر نوع از هواپیماها متفاوت می باشد و همین مبحث سبب می شود تفاوت قیمت بین پروازهای مختلف به یک مقصد معین پیش بیاید. همینطور به جز این مورد زمان خریداری بلیط هم تأثیر زیادی در قیمت بلیط هواپیما دارد. مثلا اگر شما در وسط هفته قصد سفر دارید با زمانی که تعطیلات آخر هفته را برای سفر برگزیده اید، تفاوت بسیاری در قیمت بلیط آنها مشاهده می کنید. حتی ساعتهای مختلف یک روز هم در این حوزه موثر هستند. چونکه افراد ترجیح می دهند در ساعتهای اداری زودتری به مقصد رسیده و از سفرشان بهره بیشتری ببرند. اما علاوه بر همه اینها، برای یک پرواز مشخص با هواپیمای مشخص و در زمان معین، قیمت های مختلفی توسط آژانس ها و سایت های مختلف پیشنهاد می شود.

رونمایی از سایت جدید سفرمارکت و خصوصیات آن تقریبا ۲ سالی میگذرد از زمانی که سفرمارکت وارد صنعت توریسم شده و فعالیت خویش را شروع کرده است. در این دو سال هر گونه بازخورد و نظرات کاربران و مخاطبین خویش را به خوبی دریافت کرده و از آنها برای دورنمای کاری خود مورد نظر قرار داده است. در همین راستا، سفرمارکت بر طبق این گزارش کامل و جامع مبادرت به بهینه سازی پلت فرم خود کرد. در این بهینه سازی تغییراتی هم راستا با نیاز کاربر گام به گام در خود ایجاد کرد که خیلی از این تغییرات در جهت بهبود تجربه کاربری منجر به فضایی کاربرپسندتر و کارامدتر شده است. حالا سایت سفرمارکت با رونمایی از تغییرات UI و UX در بخش بلیط هواپیما گامی هوشمندانه در رضایت کاربران خود برداشته است و هم اکنون مخاطبان میتوانند از این تجربه جدید خشنود باشند.
تیم متخصص سفرمارکت با بهره مندی از به روز ترین تکنیک های برنامه نویسی جهان توانسته است به اصلاح user journey در بخش های مختلف وب سایت پرداخته تا بتواند راحت بودن حرکت کاربر در سایت را بهبود بخشد.
م. خ

منبع: