عصر توریسم: معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از گشت و گذار گردشگران آلمانی در مناطق روستایی و بکر این استان آگاهی داد.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی اظهار داشت: گروه گردشگران آلمانی طی یک هفته، سفر خود در خراسان جنوبی را از پایتخت زرشک بی دانه دنیا در روستای افین شروع کردند.
وی اضافه کرد: این گردشگران به روستای جهانی خراشاد رفتند و در آخر در دیار گل های نرگس (شهر خوسف) با رکاب زنی تا روستای گردشگری آرک، به سفر خود در استان اختتام دادند.
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار داشت: این دو توریست آلمانی ورزشکار، اقامتگاه های بوم گردی را برای اسکان انتخاب کردند تا بتوانند ضمن آشنایی با فرهنگ و تاریخ قهستان و خوراک محلی آن، دوچرخه سواری در جاده های روستایی بکر را نیز تجربه کنند.
وی گفت: گردشگران آلمانی بیشترین ورودی توریستهای خارجی به استان را دارا هستند و این به سبب علاقه آنان به فرهنگ و تاریخ غنی خراسان جنوبی است.
ورود مسافران و گردشگران به خراسان جنوبی در نوروز ۱۴۰۰ باتوجه به آبی و زرد بودن شهرهای استان آزاد بود و اقامتگاه های بوم گردی بیشترین سهم اسکان مسافران را به خود اختصاص داد.
خراسان جنوبی با بیش از ۹۴۲ اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی در مجاورت ۶ استان کشور قرار دارد.
این استان کویری به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و حوله بافی (توبافی) روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند سال ۱۳۹۷ ثبت جهانی شد.
خراسان جنوبی بیشترین سطح زیر کشت زرشک در ایران را داراست و روستای افین شهرستان زیرکوه نیز خاستگاه زرشک بی دانه است که در تولید زرشک بعنوان پایتخت این محصول شناخته می شود و مقصد گردشگران است.