به گزارش عصر توریسم ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اولین مجوز گردشگری کشاورزی این استان برای مزرعه گردشگری نصر واقع در شهرستان کهگیلویه صادر شد.
مجید صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: این مزرعه گردشگری در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر ساخته و برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم شغل بوجود می آورد.
وی اضافه کرد: گردشگری کشاورزی یکی از انواع گردشگری مبتنی بر فعالیتهای کشاورزی است که در جهت رسیدن به توسعه روستایی و ایجاد درآمد ثانویه برای جوامع بومی پیشنهاد می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: گردشگری کشاورزی یا گردشگری مزرعه بهترین راهکار حاضر برای توسعه روستاها و رونق اقتصادی آنها است.
صفایی اظهار داشت: ترویج این نوع از گردشگری می تواند هم کمکی به بهبود اوضاع زندگی و معیشت روستاییان کشاورز باشد و هم تجربه ای متفاوت برای گردشگران اسیر در شهرهای بزرگ و صنعت باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت رونق گردشگری کشاورزی در توسعه اقتصادی روستاها اظهار داشت: از سرمایه گذاران برای ایجاد توسعه زیر ساعتهای گردشگری کشاورزی در مزارع، باغ ها دام پروری ها گلخانه های محل پرورش گل و گیاه و مراکز پرورش طیور حمایت ویژه می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ایجاد کمپ های عشایری و اقامتگاه های بومگردی با عنایت به ظرفیت آب و هوای طبیعی، خوراکی ها و غذاهای محلی متنوع در کهگیلویه و بویر احمد می تواند منجر به کسب تجربه هایی برای گردشگران و در آمدزایی برای اهالی منطقه شود.
صفایی از شناسایی ۱۴ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویر احمد اطلاع داد و اظهار داشت: توسعه گردشگری روستایی ایجاد کمپ های عشایری، توسعه بومگردی با هدفت رونق اقتصادی در روستاها و پیشگیری از مهاجرت مهم ترین برنامه های کاری این اداره در سال ۱۴۰۰ است.

منبع: