به گزارش عصر توریسم معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار داشت: تسهیل امور سرمایه گذاران برای ایجاد طرح های گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری روستایی اولویت این اداره کل در امتداد توسعه اقتصاد گردشگریست.
رضا حسن پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از ظرفیت پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان در امتداد رونق بخشی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار مورد اهتمام است و در این راستا در اولین جلسه کمیته فنی سال جدید پرداخت تسهیلات بانکی به پنج طرح متقاضی ایجاد تأسیسات گردشگری در حوزه بومگردی تصویب گردید.
وی اشاره کرد: این طرح ها شامل سه طرح ایجاد اقامتگاه بوم گردی، یک طرح مرمت بوم گردی، و ایجاد سفره خانه سنتی است که مجموع تسهیلات مصوب برای این طرح ها ۳۰ میلیارد ریال است.
وی با اعلان اینکه بانک ها با پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده، موجبات رغبت سرمایه گذاران و تسریع در توسعه صنعت گردشگری استان را فراهم آورند تصریح کرد: از همه طرح های بوم گردی، تاسیسات گردشگری، و راه اندازی، توسعه و تجهیز کارگاه ها و طرح های سرمایه گذاری توسط هنرمندان صنایع دستی استقبال می شود.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اشاره کرد: ۱۲۶ واحد بومگردی گردشگری در استان فعال است و تا کنون برای حدود ۷۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده اند.
حسن پور با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری اشاره کرد: سرمایه گذاری مناسب یعنی تولید اشتغال پایدار و تقویت چرخه اقتصادی که خود منجر به کاهش مشکلات و لطمه های اجتماعی ناشی از فقر و عقب ماندگی اقتصادی می شود. وی گفت: باتوجه به شرایط و مشکلات بوجود آمده بر اثر کرونا که اقتصاد گردشگری را تحت تاثیر قرار داده ؛ اهمیت و نقش بخش های تخصصی این اداره کل در امتداد برون رفت از این وضعیت بیش از پیش حائز اهمیت می باشد.
وی تصریح کرد: بررسی طرح های سرمایه گذاری گردشگری استان بمنظور رونق هرچه بیشتر این صنعت در دستور کار قرار گرفته و پیگیری های لازم نیز در این راستا انجام می شود.
استان گیلان با بهره مندی از طبیعت زیبای دریای نیلگون خزر، سواحل ماسه ای، جنگل های هیرکانی، تالاب ها و مناطق دیدنی به عنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۱۲۶ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

منبع: