به گزارش عصر توریسم همزمان با آغاز محدودیت تردد در کشور، رئیس هیأت مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تصریح کرد اجرای تور در تعطیلات عید فطر ممنوع نیست. وی همینطور از ممنوعیت تور در بعضی استان ها انتقاد نمود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، ستاد ملی مقابله با کرونا تردد بین همه استان ها با خودرو شخصی را از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوع کرده است. سخنگوی این ستاد هم تاکید کرده که سفر از راه هوایی و ریلی ممنوع نیست. با این وجود در بعضی استان ها، فرمانداران و مسؤولان گردشگری اجرای تور و سفرهای گروهی را هم ممنوع کرده و اخطار داده اند در صورت اجرای تور، اعمال قانون و برخورد خواهد شد.
حرمت الله رفیعی ـ رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ که قبلا گفته بود بخشنامه و یا دستوری برای توقف و ممنوعیت اجرای تور در تعطیلات عید فطر ابلاغ نشده است، در گفت وگویی در کلاب هاوس ضمن اشاره به برخورد برخی مسؤولان استانی با تورهای دارای مجوز، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، هیچ ممنوعیتی برای اجرای تور در تعطیلات عید فطر وجود ندارد و آژانس ها به فروش تور مجاز هستند.
او مسؤولان استانی را زیر سوال برد که برپایه چه مصوبه، دستور یا بخشنامه ای با تورهای گردشگری برخورد کرده و آنها را به مبدأ برمی گردانند و اظهار داشت: چنان چه برپایه بخشنامه یا دستور غیرکارشناسی چنین برخوردی داشته باشند، با آنها مقابله می نماییم. به نظر می آید برخی مسؤولان گردشگری با توسل به استاندار، برخوردهای سلیقه ای دارند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم