به گزارش عصر توریسم منطقه نمونه گردشگری « تلار » شهرستان قائمشهر روز سه شنبه با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و برخی از مسؤلان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، افتتاح این پروژه یکی از برنامه های روز دوم سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مازندران بود که به خاطر بازگشت سریع علی اصغر مونسان به تهران و نیمه تمام ماندن سفرش با حضور معاون وی بهره برداری شد.
شهردار قائمشهر در آئین افتتاح این طرح اظهار داشت: شهرداری قائمشهر بمنظور تقویت زیرساخت های گردشگری و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی مبادرت به اجرای این طرح در پارک جنگلی تلار نموده است.
عباس صالح زاده با بیان این که در بازبینی طرح جامع قائمشهر و برای نخستین بار پارک جنگلی تلار دیده شده است، اضافه کرد: برای بهره برداری از پارک جنگلی تلار در فاز اول از منابع طبیعی مجوز ملی گرفته ایم و همین طور میراث فرهنگی موافقت نامه اصولی و پروانه بهره برداری را به ما ارائه کرد.
وی با اعلان اینکه برای حفاظت از این پارک، کل محوطه آن دیوار کشی شده است، اظهار داشت: کل پارک جنگلی کنترل می شود تا از دست اندازی های سودجویان جلوگیری شود.
شهردار قائمشهر هزینه اجرای طرح ها در منطقه نمونه گردشگری تلار را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام نمود و اضافه کرد: برای نخستین بار خدمات آتش نشانی به همراه موتورهای چهارچرخ مجهز شده به اطفاء حریق و ساختمان آتش نشانی در این منطقه راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: در این منطقه نمونه گردشگری پنج کیلومتر جاده سلامت راه اندازی و همین طور ۱۳ مسیر برای عرضه محصولات کشاورزی، بومی و سنتی هم دیده شده است تا افراد محصولاتشان را به فروش برسانند.
صالح زاده توضیح داد: در این مجموعه ۲۰ کمپ اقامتی راه اندازی شده است و دارای رستوران سنتی در فضایی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع با طراحی چوبی است.
وی وجود پیست دوچرخه سواری و آفرود را هم از دیگر طرح های اجرا شده در این منطقه گردشگری معرفی نمود و اظهار داشت که با بهره برداری از آن برای ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم شغل به وجود آمده است.
معاون وزیر میراث فرهنگی هم در این مراسم اظهار داشت: منطقه نمونه گردشگری پارک تلار برای تفریح و اوقات فراغت و همین طور برای ورزش کردن شهروندان بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.
محمد حسن طالبیان اضافه کرد: اینکه پارک جنگلی تلار بعنوان حریم مصوب شهر قائمشهر انتخاب شده است بسیار مهمست و از شهرداری انتظار داریم تا علاوه بر خدماتی که بسترهای آن در منطقه وجود دارد، خدمات دیگری را به مردم عرضه کنند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم