خراسان رضوی عشایر دیجیتال (DNs) یا کوچ گردی دیجیتال به افرادی اشاره دارد که برای امرار معاش و زندگی کردن از فناوری های مخابراتی راه دور استفاده می نمایند. این افراد در مسافرت هستند و به کمک فناوری امرار معاش کرده و همانند کوچ نشینان زندگی می کنند.
به نقل از نیوز، کشورهای ساحلی ۹ مکان از ۱۰ مکان برتر برای عشایر دیجیتال هستند که فرودگاه اصلی و پروازهای بین المللی وسیله ارتباطی به این مناطق بوده و سرانه درآمد ناخالص ملی کمتر از متوسط بودجه عشایر دیجیتال است.
۱۰ مکان برتر برای عشایر دیجیتال در ذیل معرفی شده است:
همه کشورهای رتبه برتر در هر منطقه، از الگوی کشورهای ساحلی پیروی می کنند و سالانه درآمد سرانه کمتر از ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار (به استثنای پرتغال) و ورودی به منطقه ای از جهان با دسترسی ارزان و قابل اعتماد به کشورهای مجاور را دارند.
نتایج نظرسنجی نشان داد، مقاصد اصلی در این سبک عشایری، شامل مکزیک (۱۳ درصد)، تایلند (۱۲ درصد)، اندونزی (۹ درصد)، کلمبیا (۷ درصد) و ویتنام (۵ درصد) هستند.
علاوه بر این، پرتغال در اروپای غربی، ترکیه در خاورمیانه و آفریقای جنوبی در آفریقا نیز در این گروه قرار دارند و برمبنای نمودار ارائه شده، کاستاریکا، برزیل و فیلیپین بعنوان بهترین مکان ها برای عشایر دیجیتال رتبه بندی شدند.
سایر مناطق مانند جنوب شرقی آسیا با ۳۴ درصد و پس از آن آمریکای مرکزی با ۱۶ درصد و آمریکای جنوبی با ۱۳ درصد آراء بعنوان محبوب ترین منطقه برای DNs شناخته شده اند.

دسته‌ها: توریسم