ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: برای ایجاد برند برتر گردشگری در قشم باید ظرفیت های مختلف این جزیره به شکلی منظم احصا شود که برای تحقق آن طرح جامع گردشگری برای نقاط مختلف جزیره تدوین می شود.
علی درویش پور روز شنبه در بازدید از روستاهای سهیلی و لافت قشم اضافه کرد: روستاهای قشم دارای جاذبه های خدادادی و طبیعی فراوانی جهت جذب توریست هستند.
وی افزود: با مدیریت ورود گردشگران مناطق جذاب قشم میتوان بر، ایجاد اشتغال در جامعه محلی، راه اندازی کسب و کارهای جدید و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بخش های مختلف تاثیرات مثبتی گذاشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با برنامه ریزی و استفاده از صاحب نظران، متخصصان و همراهی مردم جزیره تلاش می شود تا قشم به جایگاه نخست گردشگری کشور نایل شود.
اقامتگاه های بومگردی مطبوع ذائقه گردشگران
وی خاطرنشان کرد: اقامتگاه های بوم گردی با رعایت بالاترین سطح استانداردها، ضوابط محیط زیستی و سازگاری با معماری و سیمای منطقه، ضمن تعامل با جامعه محلی زمینه حضور و عرضه خدمات مناسب به گردشگران را فراهم می کنند.
دروش پور اضافه کرد: این مراکز با حفظ و احیای معماری و طراحی بومی و محلی، سنت و مدرنیته را به یکدیگر پیوند می دهد و بخشی از خصوصیات جذاب و بی نظیر زندگی اقوام ایرانی را معرفی می کند.
وی افزود: به علت ظرفیت های موجود، امروزه ذائقه توریستهای داخلی و خارجی به استفاده از اقامتگاه های سنتی و محلی گرایش پیدا کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار نمود: ساماندهی بندر تاریخی لافت هم بعنوان یکی از دروازه های مهم ورود گردشگر، یکی از اولویت های مهم حوزه گردشگری جزیره است.
وی اضافه کرد: با استفاده از همه ظرفیت های موجود تلاش می شود مشکلات و مانع های موجود در راه تکمیل طرح های بهسازی معابر و زیباسازی مبلمان شهری و روستایی در نقاط گردشگرپذیر جزیره برطرف شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در انتها اظهار داشت: صنعت توریسم محور توسعه جزیره قشم است که امید می رود بر مبنای طرح های جامع و راهبردی، از تمامی ظرفیت های جزیره زیبای قشم برای رونق گردشگری و توسعه زیرساخت ها استفاده گردد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه فرماندار این شهرستان و دیگر مسئولان محلی از روستاهای سهیلی و لافت بازدید کردند.