به گزارش عصر توریسم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت رئیس جمهوری از کارنامه گردشگری و میراث فرهنکی کشور را مایه دلگرمی دانست و اظهار داشت: در دولت دوازدهم، اقدامات موثری چون تصویب سند استراتژیک گردشگری انجام شد که بدون عنایت دکتر روحانی میسر نبود.
به گزارش گروه فرهنکی ایرنا، علی اصغر مونسان در حساب کاربری خود در توییتر از حمایت ویژه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری از گسترش زیرساخت های گردشگری و میراث فرهنگی تشکر کرد.
وزیر میراث فرهنگی اشاره کرد: مایه دلگرمی است که رییس جمهور در سخنان خود، کارنامه گردشگری کشور را افتخاری برای دولت دانستند.
مونسان اشاره کرد: در دولت دوازدهم، اقدامات موثری چون تصویب سند استراتژیک گردشگری انجام شد که بدون عنایت دکتر روحانی میسر نبود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، شصت ونهمین برنامه افتتاح طرح های ملی برای جهش تولید که روز پنجشنبه ۶ خرداد انجام شد که به طرح های ملی وزارت میراث فرهنگی اختصاص داشت. در این آیین با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، بهره برداری از ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سراسر کشور با ارزش سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۳۷ میلیاردتومان شروع شد.
روحانی در این برنامه با اشاره به برنامه ها و اقدامات انجام شده در ۸ سال قبل در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حقوق مردم در بخش میراث فرهنگی و بخش گردشگریست که به آن می بالیم و افتخار می نماییم.
رییس جمهوری استرداد ۲ هزار و۷۲۳ شیء و آثار تاریخی از کشورهایی مثل آمریکا و اروپا، گسترش زیرساخت ها، آبادانی روستاها از گازرسانی، برق رسانی و آب رسانی تا گسترش زیرساخت های ارتباطاتی، جاده ای و راه اندازی مدارس و خانه های بهداشتی و تبدیل روستاها به جاذبه گردشگری را در قالب احقاق حقوق مردم ارزیابی و اصرار کرد که همه مناطق کشور ظرفیت تبدیل شدن به جاذبه های گردشگری را دارند.
وی با اعلان اینکه در دولت تدبیر و امید با هدف تنوع بخشی به حوزه گردشگری، اقدامات بسیار زیادی در زمینه توسعه روستاها انجام شده که به آسانی قابل مشاهده می باشد، اظهار داشت: امروز روستاهای ما برای ماندگاری جاذبه دارند و در حوزه اشتغال روستایی اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.
روحانی با تاکید بر اینکه تنوع بخشی به بخش گردشگری بسیار باارزش است، اظهار داشت: تنها آثار تاریخی و فرهنگی نیست که جاذبه دارد البته آثار تاریخی و فرهنگی ارزش خودرا دارند اما می توانیم روستاها و مناطق مختلف را با ایجاد بوم گردی ها به جاذبه های گردشگری تبدیل نماییم.

منبع: