به گزارش عصر توریسم شاید بتوان استان سرسبز و زیبای مازندران در شمال کشور و در نوار ساحلی دریای خزر را از توریستی ترین استانهای ایران نام برد. نوار ساحلی 338 کیلومتری خزر، جنگل های سرسبز، آبشارها و رودخانه های پرآب، غارها و دریاچه ها سبب محبوبیت هرچه بیشتر این استان در بین گردشگران و طبیعت گردان است.
ایجاد زیرساخت های لازم برای پذیرش توریست مانند ویلاها و سوئیت های اجاره ای، هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی در استان سرسبز و زیبای مازندران منجر به اشتیاق بیشتر مردم در مسافرت به این استان است.
جاهای دیدنی چالوس جاده چالوس در این جاده که در واقع قطر رشته کوه البرز را می پیماید تونل ها و پل های بسیار طولانی ساخته شده است. یکی از خصوصیت های جاده چالوس گردنه های خطرناک آن است که از مشهورترین آنها میتوان به گردنه «هزار چم» هم اشاره نمود. در کیلومتر ۷۵ جاده چالوس و در ضلع غربی گردنه کندوان دره ای قرار دارد که مود توجه بسیار دره نوردان و طبیعت گردان است.
دیدنی های چالوس چالوس از زیباترین شهرهای شمال ایران است که با ساحل تمیز، جنگل های سرسبز و آبشارهای رنگارنگ در انتهای جاده ی چالوس مورد توجه گردشگران ایرانی است. آبشار اکاپل، پارک جنگلی فین چالوس، کاخ چایخوران از معروف ترین جاذبه های چالوس است. اگر خواستید در چالوس اقامت داشته باشید حتما پیش از سفر به سایت هومسا به آدرس homsa.net سر بزنید و برای اجاره روزانه ویلا ارزان در چالوس از میان اقامتگاه های ثبت شده در این سایت و کمک تیم پشتیبانی 24 ساعته هومسا اقامت به صرفه و مطمئن را برای خود و همسفرانتان رقم بزتید.
جاهای دیدنی تنکابن پارک ملی خشکه داران در فاصله بین نشتارود و عباس آباد و در 30 کیلومتری تنکابن به چالوس منطقه ای حفاظت شده قرار دارد که فاصله آن با دریا تنها ۱۲۰ متر است. نام این منطقه «پارک ملی خشکه داران» است. این جنگل تنها جنگل جلگه ای شمال ایران است. جنگلی کاملا بکر که میتوان آنرا آخرین بازمانده از اکوسیستم های جنگلی جلگه ای شمال کشور معرفی نمود.
جنگل دوهزار مخمل سبز تنکابن

تنکابن از آن شهرهایی است که تمام ایرانی ها آنرا با طبیعت سرسبز و رویایی اش می شناسند. چشم انداز بی نظیر جنگل دوهزار یکی از عوامل زیبایی منحصربه فرد طبیعت این منطقه است. برخورداری این ناحیه از اقلیم و آب و هوایی مناسب، سبب ایجاد مجموعه زیستی و طبیعی بی نظیری همچون جنگلها، مراتع، یخچال های طبیعی، چمنزارها و قله های مرتفع شده است. اما در این میان رودخانه خروشان دوهزار که از ارتفاعات الموت سرچشمه گرفته، به جذابیت طبیعی این منطقه افزوده است.
پارک جنگلی چالدره این پارک زیبا در جاده تنکابن به جنگل دوهزار و در نقطه اتصال دو رود دوهزار و سه هزار قرار دارد. در واقع این پارک دره ای عمیق اما سرسبز است و بنابراین این گونه نام گذاری شده است. انبوهی از درختان افرا و توسکا در کنار بوته های سرخس زیبایی این پارک را صدچندان نموده است.
جاهای دیدنی رامسر رامسر از آن شهرهایی است که تمام مردم ایران دوست دارند حداقل یک مرتبه به آن سفر کنند. طبیعت بکر و منحصر به فرد و جاهای تفریحی این شهر را به مقصدی همیشگی برای گردشگری ایران بدل نموده است.
برای اقامت در این شهر بهترین و مطمئن ترین پیشنهاد اجاره آنلاین ویلا و سوئیت در رامسر از راه سایت اجاره ویلا هومسا است. بیشتر از دویست اقامتگاه ثبت شده در سایت در شهر رامسر دست گردشگران را باز می گذارد که هر نوع اقامتگاهی را در رنج قیمتی متفاوت رزرو نمایند. امکان رزرو انواع ویلاهای دربست لوکس و ارزان، کلبه های چوبی جنگلی، ویلاهای استخردار و ساحلی، سوئیت و اقامتگاه بوم گردی در هومسا برای میهمانان مهیاست.
روستای جواهرده

جاذبه های این روستای ییلاقی همان اول راه و در راه سبز و جنگلی و پر پیچ و خمش نمایان می شود. جاده ای رویایی و غرق در مه که لذت سفر به این روستا رو صد چندان می کند. این روستا در 30 کیلومتری مرکز رامسر و در دهستان سخت سر قرار دارد. این روستا به این علت جواهرده نام گذاری شده که همچون نگینی سبز در ارتعات رامسر قرار گرفته است. پوشش گیاهی این منطقه، جنگل های هیرکانی با درختان راش، ممرز، شاه بلوط، اقاقیا، شمشاد و آزاد و همینطور درختان زبان گنجشک، فندق است.
جنگل دالخانی مشهور به دالان بهشت این جنگل از بهترین جاذبه گردشگری رامسر است. رانندگی در تونل درختان سربه فلک کشیده و در جاده غرق در مه از زیبایی های دیدن از دالخانی است. این جنگل در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در راه جاده رامسر تنکابن، قرار دارد. دریاچه سد میجران از دیگر زیبایی های دالخانی است.
ساحل دریای خزر در رامسر ساحل رامسر همچون سواحل صدفی در استان مازندران است. نزدیکی جنگل و ساحل دریا از جذابیت های سفر به رامسر است. تفریحاتی مانند جت اسکی، پاراسیلینگ، اسکلی روی آب، سواری قایق های تندرو، شاتل دریایی و پرواز بر فراز دریای خزر از تفریحات جذاب ساحل رامسر است.
اقامت در ویلاهای هومسا در مسافرت به مازندران یکی از مهم ترین عوامل در کیفیت سفر به مازندران کیفیت اقامتگاهی است که مقرر است در آن اقامت داشته باشید. برای رزرو اقامتگاه مناسب پیشنهاد ما این است که پیش از سفر به سایت اجاره روزانه ویلا هومسا سر بزنید. از بین هزاران اقامتگاه موجود در هومسا گزینه مورد نظر خویش را رزرو نمایید. امکان چت با میزبان برای پرسیدن سوالات و هماهنگی های احتمالی، پشتیبانی 24 ساعته، امکان مشاهده عکس اقامتگاه ها، خواندن نظرات میهمانان قبلی و امتیازی که به میزبان داده اند، خواندن توضیحات اقامتگاه و مقایسه ی اقامتگاه سبب می شود که رزروی مطمئن و بی دردسر در پیش داشته باشید. هم چنین تیم پشتیبانی هومسا هموارده از آغاز رزرو تا انتهای اقامت همراه شماست.
م. خ