نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شروع فصل تابستان و حضور مسافران و گردشگران در این استان، اظهار داشت: مقوله فرهنگی حضور مسافران و گردشگران در مازندران از دغدغه های جدی است و بنا بر این طرح دریا باید با پیوست گردشگری اسلامی عملیاتی شود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی روز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران که بصورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، اضافه کرد: دشمنان همیشه از وحدت مردم و فرهنگ غنی انقلابی و اسلامی ایرانی هراس دارند و هجمه فرهنگی بعنوان مهم ترین برنامه ریزی استکبار مقابل فرهنگ بومی نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه نهادهای انقلابی اسلامی همچون حوزه علمیه و تعدادی از طلاب آمادگی خودرا برای حضور در اجرای طرح های دریا اعلام نموده اند، توضیح داد: همسو با این رویکرد فردا همایشی را با حضور فرماندران و امامان جمعه شهرستان های ساحلی در بابلسر برگزار می نماییم تا در حوزه طرح دریا بحث و تبادل نظر نماییم.
امام جمعه ساری اظهار داشت: برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به مسایل شرعی و دینی مسافران و شهروندان همین طور برگزاری برنامه شاد فرهنگی بعنوان پیوست گردشگری اسلامی می تواند در طرح های دریا مورد توجه قرار گیرد.
محمدی لائینی اضافه کرد: فضا سازی در مناطق گردشگری و تفریحی مازندران باید مطابق با ارزش های فرهنگی بومی و محلی و مطابق با مقررات دینی و اسلامی باشد و همه وظیفه داریم به دغدغه مسایل فرهنگی و ارزش های دینی و اسلامی خانواده های استان مازندران در فصل تابستان دقت کنیم و به همین دلیل واگذاری طرح های دریا باید پیوست فرهنگی داشته باشد و دستگاه نظارتی باید بصورت جدی پای کار طرح دریا باشند.
نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: حضور بیشتر طلاب در قالب جهاد فرهنگی از برنامه های جدی در زمینه طرح دریا و مناطق گردشگری استان باید مورد توجه قرار بگیرد.
محمدی لایینی همین طور با اشاره به برگزاری انتخاباتی سالم و با امنیت در مازندران، گفت: انتخابات با شکوه ۲۸خرداد امسال که با حضور مردم استان به ویژه کشاورزان رقم خورده است، جای قدردانی دارد.
وی اضافه کرد: همین طور باید از حدود ۶۰ هزار نفر از دست اندرکاران برگزاری انتخابات در این استان که انتخابات سالم و امنی را برگزار کردند، تشکر کرد.
امام جمعه ساری اظهار داشت: بااینکه انتخابات فقط در یک روز برگزار شد، اما برگزاری انتخابات سالم و امن حاصل تلاش و برنامه ریزی ماه ها از طرف دست اندرکاران در هر سه قوه قضائیه، مقننه به ویژه دولت محترم بوده است.
وی اضافه کرد: مردم نیز رییس جمهوری خودرا انتخاب کردند و توقع داریم باتوجه به شرایط حساس کشور به لحاظ اقتصادی، منتخب مردم با حساسیت بالا مسئولیت خودش را در انجام وظایف عملیاتی کند.
نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی در وضعیت کرونائی نیز اصرار کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با تزریق واکسن ایرانی مظهر ملی گرایی را در کشور به نمایش گذاشتند و امیدواریم همه کسانی که به محصولات تولیدی داخل اعتقاد دارند، این اقدام مقام معظم رهبری ارج بنهند.