عصر توریسم: با حكم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری كاظمی بعنوان سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم منصوب گردید.

به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در این حكم خطاب به علیرضا امری كاظمی تاكید كرده است؛ «با عنایت به پیشنهاد معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و نظر به سوابق، تجربیات و تعهد جنابعالی، به سبب این حكم و با حفظ سمت قبلی (مدیر ژئوپارك جهانی قشم) به سمت سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب می شوید.»
در بخش پایانی این حكم ابراز امیدواری شده كه «با اتكال به الطاف الهی و همكاری و مساعدت سایر همكاران با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها در راه خدمت به مردم فهیم و شایسته منطقه و اهداف مقدس انقلاب اسلامی موفق و موید باشید.»
علیرضا امری كاظمی دارای مدرك كارشناسی در رشته زمین شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و كارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامه ریزی منطقه ای از دانشگاه تهران است. وی الان در حال تكمیل مقطع دكترا در رشته ژئوكانزرویشن است.
او تجربه 25 سال كار در بخش دولتی (سازمان زمین شناسی كشور، وزارت صمت) قبل از همكاری با سازمان منطقه آزاد قشم را داراست و الان عهده دار سمت مدیریت ژئوپارك جهانی قشم است.
نایب رئیس كمیته ملی علوم زمین و ژئوپارك های كمیسیون ملی یونسكو ایران، عضویت در كمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی، وزارت میراث فرهنگی‏، صنایع دستی و گردشگری و عضویت هیات راهبردی پایگاه میراث جهانی بیابان لوت نیز قسمتی از دیگر فعالیت های وی شمرده می شود. عضویت در هیات ارزیابان رسمی یونسكو، عضویت كمیته های راهبری و اجرایی ژئوپارك های آسیا اقیانوسیه و عضو كارگروه جهانی ژئوپارك های جزیره ای قسمتی از عناوین بین المللی امری كاظمی در سال های گذشته است.
پیش از او این مسئولیت بر عده عبدالجواد كمالی بود كه وی از این سمت استعفا كرد.

منبع: