به گزارش عصر توریسم، باستان شناسان با انجام تحقیقات در رابطه با معبدی باستانی که در آن پرنده های مومیایی شده بدون سر کشف شده بود، اطلاعات بیشتری در اینباره عرضه کردند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از انشنت اوریجینز، باستان شناسان، معبد باستانی مصری را کشف کرده اند که ۱۵ شاهین مومیایی شده در آن قرار داشت. خیلی از این شاهین های مومیایی شده بدون سر بودند و نزدیک پایه یک ستون دفن شده بودند.
کشف این معبد حاکی از اجرای مراسم های تشریفاتی مردمی به نام «بلمیز» ها (Blemmyes) است که زمانی در جنوب مصر و سودان کنونی زندگی می کردند.
گروهی از باستان شناسان اسپانیایی و لهستانی به تازگی نتیجه جستجوهای سال ۲۰۱۹ در شهر باستانی «برنیس» را در «ژورنال آمریکایی باستان شناسی» منتشر نموده اند و اطلاعات جدیدی در رابطه با معبدی که در این مکان کشف شده است و به قرن چهارم یا ششم میلادی باز می گردد را عرضه کردند.
هرچند در آن زمان، مسیحیت دین رسمی در تمام بخش های امپراتوری روم همچون مصر محسوب می شد، معبدی که در «برنیس» کشف شده است، توسط «بلمیز» ها ساخته شده است که قلمرو خودشان را در جنوب مصر و سودان تشکیل داده بودند.
این مردم به سنت های مذهبی باستانی وفادار بودند و اعتقادات ماورائی را حفظ نموده بودند که با اعتقادات قرن چهارمی رومی ها مغایرت داشت. کشف معبد آنها در «برنیس» نشان داده است آنها به قدر کافی در قلمرو روم قدرت داشتند.
گزارشی که در «ژورنال آمریکایی باستان شناسی» انتشار یافته است تلاش دارد تحقیقات باستان شناسان در رابطه با این معبد که به «معبد شاهین» معروف است و بعنوان بخشی از یک مجموعه بزرگتر کشف شده بود، شرح دهد.
این معبد در ابتدا بعنوان یک معبد سنتی مصری ساخته شد و محراب آن با عنایت به اعتقادات «بلمیز» ها در قرن چهارم میلادی شکل گرفت.
از مهم ترین آثار تاریخی که در این معبد کشف شده است به ۱۵ شاهین مومیایی شده که اغلب بدون سر بودند میتوان اشاره نمود. جستجوهای قبلی در نزدیکی رود نیل در مصر هم پرستش شاهین ها در گذشته را نشان داده بود، اما این نخستین باری است که باستان شناسان گروهی از مومیایی های شاهین را در حالیکه در داخل یک معبد در کنار یکدیگر دفن شده اند، کشف کرده اند.
علاوه بر این پرنده های مومیایی شده، مجموعه ای از تخم های شاهین هم در این مکان وجود داشت.

منبع:

دسته‌ها: توریسم