به گزارش عصر توریسم ایرنا- رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان اظهار داشت: ما به شهرداری اصفهان پیشنهاد دادیم که در راه چهارباغ عباسی تا میدان نقش جهان، اینترنت مجانی در اختیار گردشگران قرار بگیرد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، علیرضا سالاریان روز دوشنبه در نشست با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز اصفهان اظهار داشت: شهرهای گردشگری تسهیلاتی برای گردشگر های خارجی خود در نظر می گیرند که به همین دلیل به شهرداری اصفهان پیشنهاد دادیم تا “وای فای” مجانی در اختیار گردشگران قرار دهد.
وی ترافیک سنگین شهر اصفهان را نقطه ای منفی از نظر توریستهای خارجی بیان کرد و اضافه کرد: باتوجه به ظرفیت بالای گردشگری اصفهان، رفع ترافیک این خطه، لزوم شهریست.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان، خواهان برخورد جدی ناجا با عوامل ایجاد ترافیک در شهر شد و اظهار داشت: ترافیک شدید شهری، تردد توریستهای خارجی را در اصفهان سخت کرده است.
وی رفع ترافیک در مرکز شهر را که نقطه تلاقی گردشگری اصفهان شمرده می شود از واجبات خواند و اظهار داشت: وجود ترافیک سنگین در مسیرهای گردشگری اصفهان برای گردشگر ها جذاب نیست و در این عرصه با شهرداری، شورای شهر، استانداری و صدا و سیما جلسه گذاشتیم و خواهان ورود جدی آنها و همینطور رسانه ها برای رفع مشکل تردد در نقاط اصلی شهر شدیم.
سالاریان، فرهنگ سازی در این عرصه را ضروری دانست و اظهار داشت: باید مقررات را آموزش داد تا شاهد گره های کور ترافیکی نباشیم و از هرگونه تصادف هم خودداری نماییم.
وی به لزوم اصلاح چراغ های راهنمایی و ارتقا فرهنگ شهروندی هنگام عبور از خطوط عابرپیاده هم اصرار کرد.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان، نقش معاونت ترافیک شهرداری و پلیس راهور را در رفع ترافیک شهری موثر خواند و اضافه کرد: تا زمانی که ترافیک مرکز شهر و نقاط گردشگری نصف جهان رفع نشود، نگین خاورمیانه بودن آن هم جلوه نمی کند.
سالاریان، نبود کار تجاری بین المللی در اصفهان را یک ضعف خواند و اظهار داشت: جاذبه های گردشگری اصفهان باید به سمع و نظر گردشگر ها برسد که از آن جمله میتوان به پروژه شاخص مرکز همایش های بین المللی این شهر و اقدامات خوب شهرداری اصفهان در حوزه خواهر خواندگی و پسماند اشاره نمود.
وی بیان داشت: گم کردن پاسپورت اگر در ایران تخلف حساب نمی گردد، در دیگر کشورها جُرم است و همین مسئله آمار تخلف ایرانی ها در کشورهای خارجی را بالا برده و آنها را در فهرست سیاه قرار داده است.
سالاریان اظهار داشت: اگر در گذشته توریستهای خارجی مجبور بودند برای رفع هرگونه مشکلی به تهران بروند امروزه می توانند به کنسولگری رجوع کنند.
وی از جزیره ای عمل کردن رسانه ها هم گلایه نمود و اظهار داشت: هماهنگی رسانه ای برای پوشش بهتر اخبار و اطلاعات و پیشبرد اهداف سازمان ها یک نیاز است.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز اصفهان هم در این دیدار با بیان اینکه، بیشتر از هشت دهه از فعالیت خبرگزاری می گذارد و اخبار آن به ۹ زبان بین المللی منعکس می شود، اظهار داشت: سیاست سختگیرانه و کارشناسی شده دروازه بانی خبر در ایرنا سبب افزایش کیفیت و دقت اخبار خروجی این رسانه ملی شده است.
سیدحسن جوادی زاده اشاره کرد: ایرنا از جایگاه ویژه ای نسبت به سایر رسانه ها برخوردارست چونکه بعد از هر موضع نظام، نگاه همه مخاطبان به ایرناست که بعنوان تنها رسانه رسمی کشور، چگونه آن واقعه را پوشش می دهد.
وی اشاره کرد: دیپلماسی شهری برای ایرنا از اهمیت بالایی برخوردارست بنابراین تقویت تعامل رسانه ای با دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان می تواند دراین زمینه کمک کننده باشد.
جوادی زاده اظهار داشت: در نظر گرفتن منافع کشور در اولویت اهداف ایرناست و چه بسیار اخباری وجود داشته که بدلیل دروازه بانی خوب اخبار در این سازمان، از هرگونه پیشامدی پیشگیری شده و این مورد جزو ارکان فعالیت در حوزه رسانه ملی ماست که در دیگر رسانه ها، کمتر شاهد آن هستیم.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، اصفهان بدلیل جاذبه های بسیاری که در خود جای داده است قُطب گردشگری کشور ایران شمرده می شود.
می توان از جاذبه های گردشگری بی نظیری مانند میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، کاخ چهلستون، بازار اصفهان، کلیسای وانک، مسجد جامع اصفهان، مُنارجنبان و… در این شهر دیدن کرد.
برخی از مهم ترین و زیباترین پل های ایران مانند سی وسه پل و پل خواجو در این شهر قرار دارند.
غیر از جاذبه های مشهور تاریخی، دیدنی های جذابی مانند موزه موسیقی، آکواریوم اصفهان، محله ارمنی ها، خیابان چهارباغ، مجموعه تفریحی کوه صُفه، مجموعه تفریحی پارک جنگلی ناژوان و… گشت و گذار در این شهر را دلچسب تر می کنند.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت بعنوان قطب گردشگری ایران، بیشتر از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نامهای میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نامهای وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه توریستهای داخلی و خارجی است.
اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.
این خطه با دارا بودن یک سوم صنایع دستی جهان و نیمی از صنایع دستی کشور به “شهر صنایع دستی جهان” مشهور است؛ از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد در ارتباط با ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته در ارتباط با استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است.
استان اصفهان به لحاظ حجم، ۶۰ درصد تولید صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده که همچون این رشته ها زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری، تذهیب و تحریر انواع کتاب، قرآن، قطعات نگارگری و نقاشی است و در خاتم کاری، میناکاری، مُنبت و قلم زنی روی انواع فلزات، شهرت جهانی دارد.
اصفهان الان با شهرهای شیان، فلورانس، داکار، کوالالامپور، کویت، بارسلونا، فرایبورگ، سنت پترزبورگ، لاهور، هاوانا، یاش، ایروان و بعلبک عقد خواهرخواندگی دارد.

منبع: