به گزارش عصر توریسم سمنان سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه از ایجاد مرکز معرفی و آموزش صنایع دستی در روستای بیابانک اطلاع داد.
بهمن اخلاقی 9 مرداد ماه 1400 با بیان این خبر اظهار نمود: بر مبنای تفاهمنامه همکاری بین نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه و دهیاری بیابانک این مرکز ایجاد می شود.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه اضافه کرد: «مرکز معرفی و آموزش صنایع دستی در آب انبار تاریخی بیابانک واقع در مرکز روستا ایجاد می شود.»
اخلاقی تصریح کرد: تعمیر و مرمت آب انبار برای تجهیز و راه اندازی خانه صنایع دستی همچون تعهدات مشترک است و دهیاری هم متعهد شده است نسبت به راه اندازی، نصب تابلوی معرفی، مدیریت، حفظ و نگهداری این مرکز فعالیت کند.
او اضافه کرد: بر طبق این تفاهمنامه این آب انبار از آغاز شهریور ماه سال جاری و به مدت پنج سال در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.
” سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: محدوده تاریخی روستای بیابانک” واقع در استان سمنان، شهرستان سرخه به شماره 33111 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
قدمت بافت تاریخی روستای بیابانک به دوره صفویه- قاجاریه برمی گردد.