وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: حالا میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت صاحب رای شده، جایگاه آن ارتقا یافته و به یکی از مهم ترین وزارتخانه های کشور تبدیل گشته است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث آریا، علی اصغر مونسان در مراسمی با قدردانی از اعضای شوراهای مشورتی، شورای فنی، شورای ثبت و حریم میراث فرهنگی، شورای ثبت و حریم میراث طبیعی، هیات عالی قیمت گذاری اشیای منقول و کمیته تشخیص نفایس، ابراز امیدواری کرد وزارتخانه با رهنمودها و کمک پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی روند رو به رشدی را طی نماید.

مونسان در این نشست با ابراز خوشی از حضور در جمع پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی، حراست از این حوزه را در شرایطی بحرانی کشور دشوار عنوان نمود و اضافه کرد: دولت دوازدهم یکی از سخت ترین دوران مدیریت کشور را پس از انقلاب پشت سر گذاشت. در این شرایط سخت و مضیقه بودجه که بخش فرهنگ و هنر هم کمتر مورد توجه قرار می گیرد، حراست از میراث فرهنگی کار سختی بود ولی با قاطعیت می گویم جایگاه میراث فرهنگی در دولت دوزادهم به شدت ارتقا پیدا کرد.

ادارات کل استانها یکی از ارکان توسعه استان هستند

مونسان با اشاره به اهمیت تبدیل شدن سازمان به وزارتخانه و ارتقای جایگاه آن، بیان کرد: با این اتفاق در دولت دارای حق رای شدیم و این مساله به ارتقای جایگاه ادارات کل ما در کشور به شدت افزود. هم اکنون ادارات ما بعنوان یکی از ارکان مهم در توسعه استان محسوب می شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: طی این مدت تلاش کردم سه حوزه وزارتخانه در هم ادغام شوند و بصورت هم افزار کنار یکدیگر قرار بگیرند.

مونسان به اجرای ۲۶ هزار میلیارد تومان طرح طی این دوره چهارساله اشاره نمود و اضافه کرد: از منابع سرمایه گذاری مردم به خوبی استفاده کردیم که بخش مهمی از آن در زمینه احیا و مرمت هزینه شد.

توسعه نرم افزاری وزارتخانه، ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل های مهم، همکاری با قوه قضاییه، چهار ثبت جهانی مهم از دیگر نکاتی بود که دکتر مونسان به آنها اشاره نمود.

وزیر میراث فرهنگی از همکاری و زحمات پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی تشکر کرد و برای وزیر جدید آرزوی موفقیت تا با دغدغه و نگاه جدی به این حوزه اتفاقات بهتری را برای میراث فرهنگی کشور رقم بزند.

ارتقای جایگاه با تصویب لایحه شرح وظایف وزارتخانه در دولت آتی

مونسان همین طور به اهمیت تصویب لایحه شرح ماموریت ها و وظایف وزارتخانه اشاره نمود و اضافه کرد: طی جلسات کارشناسی، با دقت و وسواس این لایحه که آینده وزارتخانه به آن بستگی دارد، تنظیم شد و در کمیسیون ها درحال بررسی است.

او ابراز امیدواری کرد در صورت تصویب این لایحه در دولت آینده و با کمترین تغییر جایگاه وزارتخانه بیش از این ارتقا پیدا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد: کوشیدیم در این لایحه به دقت شرح ماموریت های هر سه حوزه را بگنجانیم. همین طور درباب اختیارات شوراهای میراث فرهنگی لوایح مهمی را تنظیم کرده ایم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز خوشی کرد هم اکنون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به یکی از مهم ترین وزارتخانه های کشور تبدیل گشته است.

ایجاد ثبات با تبدیل سازمان به وزارتخانه

محمدحسن محبعلی در این جلسه به نمایندگی از پیشکسوتان حاضر با تشکر از مونسان بیان کرد: در هشت سال دولت قبل ۶ رییس سازمان تعویض شد و از آنجائیکه میراث به مفهوم انتقال تجربه است ثبات مدیریت را طلب می کند. تلاش شما برای تبدیل سازمان به وزارتخانه اتفاق مهمی بود.

در اختتام این آیین به پاس یادبود هدیه و تقدیرنامه هایی به پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی تقدیم شد.