اگر قطعات یدکی هیوندای که خریداری می‌کنید، کیفیت لازم را نداشته باشند، استفاده از آن‌ها پس از مدتی، شما را با مشکلات جدی‌تری مواجه می‌کند. با توجه به اهمیت این موضوع، توصیه می‌شود خرید خود را از فروشگاهی انجام دهید که کالاهای خود را ضمانت کرده و شما مطمئن هستید که کالای شما اصل و اورجینال است.

هیوندای یکی از شرکت‌های شناخته شده و چند ملیتی کره‌ای است که فعالیت خود را از سال 1967 آغاز کرده و اکنون به عنوان چهارمین شرکت خودروساز جهان به شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار گرفته است. محصولات این شرکت خودروسازی، برای اولین بار در سال 2006 توسط شرکت آسان موتور به ایران وارد شد. در ادامه این شرکت، لوازم یدکی هیوندای را نیز به ایران وارد کرد.

شرکت هیوندای تابه‌حال خودروهای گوناگونی را روانه بازار کرده است که می‌توان به مدل‌هایی چون هیوندای آوانته، سوناتا، آزرا فیس، جنسیس، هیوندای i30، ورنا و … اشاره کرد. هر یک از مدل‌های نام برده شده، از جمله خودروهای با کیفیت این کمپانی به شمار می‌آیند، اما همین خودروها نیز گاهی اوقات با مشکل مواجه می‌شوند و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. در بسیاری از مواقع، مشکل پیش آمده دلیلی چون خرابی یک قطعه به خصوص را به همراه دارد که در چنین شرایطی باید از یک مرکز معتبر، لوازم یدکی هیوندای سانتافه را خریداری کرد.

قطعات یدکی هیوندای النترا زمانی مورد نیاز خواهند بود که خودرو شما با مشکل مواجه شود. برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات، نیاز است که قطعه آسیب دیده با قطعه جدیدی تعویض شود؛ از همین رو انتخاب لوازم یدکی هیوندای اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. حال شاید برای شما سوال پیش آید که لوازم یدکی شامل چه مواردی می‌شود که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

آشنایی با تاریخچه هیوندای موتور

شرکت هیوندای برای اولین بار توسط فردی به نام چانگ جو-یانگ تاسیس شد و در آن زمان این شرکت فعالیت‌هایی چون ساخت و ساز، کشتی سازی، فولاد سازی، تجارت الکترونیک و … را انجام می‌داد. در ادامه تولیدات این شرکت پیشرفته‌تر شد تا جایی که در اوایل سال 1960، تولید این شرکت برای خودرو شروع و در سال 1967 اولین محصول آن به مشتری‌ها نشان داده شد.

در سال 1997، بحران مالی آسیا شروع شد و این موضوع بر صنعت خودروسازی کره جنوبی تاثیر بسیاری گذاشت، اما شرکت هیوندای موتور از جمله شرکت‌هایی بود که در این زمان سود مناسبی نیز به دست آورد. این شرکت با خرید کمپانی کیا که در آن زمان ورشکسته شده بود، توانست موقعیت خود را در بازار تقویت سازد.

از سال 2000 به بعد میلادی، خودروهای هیوندای در بهترین کیفیت، تکنولوژی و ظاهر تولید شدند. نکته جالب این است که تغییر ظاهر اتومبیل‌ها به گونه ای بوده که از سال 2001 به بعد، در اروپا مشابه آن‌ها را تولید کرده‌اند. همچنین می‌توان گفت که بهترین خودرو این شرکت که رقیب اصلی برای لکسوس و اینفینیتی است، در سال 2008 با نام جنسیس عرضه شد و توانست فروش خوبی را به دست آورد. با این اوصاف باید متذکر شد که هیوندای، امروزه در کره جنوبی بیش از 50 درصد بازار را به خود اختصاص داده و فروش خوبی را نیز تجربه کرده است.

مهم‌ترین لوازم یدکی هیوندای

• موتور فن تهویه هیوندای
• فن رادیاتور کولر هیوندای
• اواپراتور کولر هیوندای
• فنر لول هیوندای
• مغزی پمپ بنزین
• جعبه فرمان هیوندای
• لنت ترمز
• فلاپ گلگیر
• فلاپ درب
• دیسک و صفحه کلاچ
• سنسور پارک
• تسمه تایم
• چراغ پلاک هیوندای
• شیشه لچکی
• منبع اگزوز هیوندای
مواردی که به آن‌ها اشاره شد، از مهم‌ترین لوازم هیوندای به شمار می‌آیند که در اکثر مواقع در زمان تعمیرات، نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. حال شما برای خرید هر یک از این محصولات، باید به موارد و نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید، زیرا اگر قطعات یدکی هیوندای که خریداری می‌کنید، کیفیت لازم را نداشته باشند، استفاده از آن‌ها پس از مدتی، شما را با مشکلات جدی‌تری مواجه می‌کند. با توجه به اهمیت این موضوع، توصیه می‌شود خرید خود را از فروشگاهی انجام دهید که کالاهای خود را ضمانت کرده و شما مطمئن هستید که کالای شما اصل و اورجینال است.

امروزه تعداد مراکزی که شما می‌توانید از طریق آن‌ها خرید قطعات یدکی هیوندای را انجام دهید، بسیار است؛ اما توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع، لوازم با کیفیتی در اختیارتان قرار نمی‌گیرد و از آنجایی که استفاده از لوازم یدکی بی کیفیت، خسارت و مشکلات بیشتری را به همراه دارد، این موضوع بسیار حائز اهمیت است. از همین رو توصیه می‌شود بیش از هر چیزی در انتخاب مرکز مورد نظر دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

دسته‌ها: توریسم