به گزارش عصر توریسم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با تکیه بر این که با انتشار کرونا خیلی از تاسیسات گردشگری استان و کشور غیرفعال یا نیمه فعال شدند عنوان کرد:  این مسئله خروج خیلی از افراد باتجربه و دارای سابقه کار بالا از صنعت توریسم استان کرمان را به دنبال داشت.
به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی این اداره کل، فریدون فعالی در دیدار اعضای هیات مدیره جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان اضافه کرد: حدود ۱۴۰ دفتر خدمات مسافرتی در استان مجوز فعالیت دارند که بحران کرونا از لحاظ اقتصادی به ۹۰ درصد این دفاتر صدمه جدی وارد کرد.
میل به خروج تور تا ورود گردشگر
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان در ادامه با انتقاد از رویکرد دفاتر خدمات مسافرتی در این استان با اشاره به اینکه باید در دوران پسا کرونا تراز گردشگری استان کرمان مثبت شود تصریح کرد: آمارها نشان داده است بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی بر ورود توریست کمتر توجه دارند و تمرکز اغلب آنها بر خروج تور از استان است.
وی همینطور در ادامه با تقدیر از اعضای هیات مدیره سابق انجمن دفاتر خدمات مسافرتی این استان اضافه کرد: بدون شک ارتقای انجمن به جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان سطح انتظارات را افزایش خواهد داد و باید از تجربه پیشکسوتان و افراد صاحبنظر استفاده گردد.
فعالی با اشاره به اینکه دولت تلاش بر برون سپاری خدمات و کاهش تصدی گری دارد افزود: در آینده نزدیک بخشی از خدمات و وظایف این اداره کل به تشکل های صنفی واگذار می شود.
وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تلاش دارد با فراهم آوردن بسترهای قانونی و نظارت کامل برفعالیت های برون سپاری شده از فعالیت بخش خصوصی حمایت کند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از خبرگزاری ایرنا مدیران دفاتر خدمات زیارتی استان کرمان هفته گذشته در جلسه ای با حضور نماینده میراث فرهنگی بعد از قرائت اساسنامه و بیان نقطه نظرات نامزدهای انتخابات، ترکیب هیات مدیره و بازرسان اصلی و علی البدل جامعه حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی استان را برگزیدند.
در این انتخابات محمد صفوی، مهدی معنویان، حسن آبرون، عباس تهامی و مهدی برهانی نژاد بعنوان اعضای اصلی و علی معرفی و منصور محمودآبادی بعنوان اعضای علی البدل هیات مدیره، احمد جزینی زاده بازرس اصلی و فریام راد هم بعنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.
منبع: