اولین شعبه بین المللی موزه بستنی آمریکا در قاره آسیا و کشور سنگاپور راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از خبرگزاری رویترز، موزه بستنی آمریکا اولین شعبه بین المللی خویش را در سنگاپور راه اندازی و افتتاح نمود تا بعد از مدت ها محدودیت و تعطیلی کرونایی، یک سرگرمی شیرینی به مردم این کشور هدیه کند.
بازدیدکنندگان برای ورود به این موزه تعاملی و بازدید از بخش های هیجان انگیز آن، از بستنی های جاری گرفته تا استخرهای توپی که از ترافل های پلاستیکی رنگارنگ مخصوص تزئین بستنی پر شده بود، باید از قبل بلیت رزرو می کردند تا از ازدجام جمعیت و خطر گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود.

میچ توگاد (Mitch Tugade) از بازدیدکنندگان این موزه آنرا فراری دلچسب از فضای همه گیری و ویروس دانست و اظهار داشت: بودن در این موزه واقعا دلچسب و لذتبخش است، اینجا محیط شادی دارد و کمک می نماید آنچه که بیرون از دیوارهای موزه در جریان است برای چند لحظه فراموش کنید.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری بعنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دیماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.
این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۲۱۱ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیشتر از چهار میلیون و ۴۲۰ هزار نفر جان باخته اند.
شیوع این ویروس باعث تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همچون جشنواره ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های متعدد همچون فرهنگ گذاشت.
شعبه اصلی موزه بستنی که در نیویورک آمریکا قرار دارد، یکی از محبوبترین موزه ها در بین اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی است و اغلب افراد معروف را به خود جلب می کند. متولیان این موزه قصد دارند بزودی در نقاط دیگر هم شعباتی را راه اندازی کند، جدید ترین شعبه روز گذشته در شهر آستین ایالت تگزاس راه اندازی شد.

پیراکاش تی (Pirakash T) رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه موزه بستنی سنگاپور درباره افتتاح این موزه می گوید: این موزه رنگارنگ ضمن کمک به فعال شدن بخش خلاق مغز، به افراد کمک می نماید مشکلات و دغدغه هاشان را فراموش کنند. ازاین رو معتقدم افتتاح این موزه مفید می باشد چون کمک می نماید برای چند لحظه از بحرانی که در دنیا در جریان است، فرار کنید.

در این موزه که ۵ هزار و پانصد و هشتاد متر مربع مساحت دارد، شیوه نامه های سختگیرانه کرونایی حاکم است که از آن جمله میتوان به ضرورت ثبت اطلاعات ورود و خروج هر بازدیدکننده و عرضه گواهی واکسیناسیون یا تست منفی کرونا اشاره نمود.
آماندا لیم، یکی دیگر از بازدیدکنندگان موزه بستنی سنگاپور، می گوید: در اینجا صددرصد احساس امنیت می نماییم، همگی ماسک داریم به جز وقتی از خوراکی های خوشمزه موزه می خوریم. همینطور نرخ واکسیناسیون در اینجا (سنگاپور) خیلی بالاست. ازاین رو حس می نماییم حضور در اینجا برایمان خطری ندارد و خوشحالیم که از آن بازدید می نماییم.
منبع:

دسته‌ها: توریسم