به گزارش عصر توریسم نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به آمادگی بخش خصوصی گردشگری و صنایع دستی برای سرمایه گذاری و همکاری با دولت اظهار داشت: (سید عزت الله) ضرغامی باید فرصت و فضای تعامل همه ارکان دولت با بخش خصوصی این دو حوزه را بیشتر فراهم آورد.
محمدعلی محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: مهندس ضرغامی به اتکای بیشتر از دو دهه تجربه و سابقه مدیریت فرهنگی و رسانه ای دارای دانش کافی مدیریت و توانمندی برای وزارت خانه مهمی مانند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان نمود: برنامه ها و نگاههای ضرغامی برای حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه گردشگری و تولید و ترویج صنایع دستی، در بیشتر کمیسیون های مجلس تایید شد و اعتماد نمایندگان مجلس را به خود جلب کرد.
وی اضافه کرد: در برنامه هایی که ضرغامی در فراکسیون گردشگری شرح داد به گردشگری سلامت، طبیعت گردی، گردشگری دریایی و گردشگری زیارتی و توسعه گردشگری داخلی تاکید و توجه خاص شده است؛ ارزیابی اعضا این است که برنامه ها، جامع، عملیاتی و امیدآفرین است و حدودا سایر فراکسیون ها و کمیسیون های دیگر مجلس همین نظر را دارد.
نماینده مردم نوشهر در مجلس اظهار داشت: در برنامه های ضرغامی درباره صنایع دستی، هم شاخصه تحول و توسعه کاملا محسوس بود و اعضای فراکسیون گردشگری مجلس از نوع رویکرد وی به هنرهای سنتی و صنایع دستی استقبال کردند.

به انتظار آخر کرونا باشیم، مشاغل گردشگری از بین خواهد رفت
محسنی بندپی ضمن اشاره به نکات و مذاکرات مطرح شده در جلسه فراکسیون گردشگری با ضرغامی اظهار داشت: در این ۱۸ ماه انتشار کرونا در کشور همه صنایع کشور بخصوص صنعت توریسم که بخش بزرگ خدماتی است و جامعه شاغلان زیادی را هم در خود جای داده، گرفتار صدمه های اقتصادی زیادی شده است. برای حمایت و جبران خسارت ها، باید مناسب و متناسب با شرایط برنامه ریزی شود؛ نمی توانیم منتظر آخر و فروکش کامل کرونا باشیم. شاید تا آن زمان این صنایع و مشاغل کامل از بین بروند.
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس تصریح کرد: برای مقابله با کرونا و جبران خسارت آن در صنعت توریسم، باید طرحی نو و عزمی ملی داشته باشیم. البته وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، برای این مورد راه ها و راه کارهایی را در چارچوب برنامه حمایتی بیان کرد.
نماینده مردم نوشهر در مجلس اظهار داشت: برای توسعه گردشگری باید به سمت بهره گیری از تجربه، تخصص، توان و سرمایه گذاری بخش خصوصی حرکت نماییم. البته در همه بخش ها چنین نگاهی باید وجود داشته باشد که بخش خصوص وارد عرصه همکاری و تعامل با دولت شود، اما در صنعت توریسم خیلی بیشتر و جدی تر. ضرغامی باید این فضا را ایجاد نماید تا همکاری و تعامل همه ارکان دولت با بخش خصوصی گرشگری و صنایع دستی بیشتر از پیش فراهم آورد.

از مشورت متخصصان نخبگان دانشگاهی استفاده گردد
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت بخش خصوصی ذات و ماهیت صنعت توریسم و دولت ناگزیر از تعامل با بخش خصوصی در این عرصه است؛ از طرفی بخش خصوصی همواره برای همکاری و سرمایه گذاری کلان در صنعت توریسم اعلام آماگی کرده است. این نوع همکاری دولت و بخش خصوصی بطور قطع منجر به ایجاد توسعه پایدار و متوازن، ایجاد اشتغال پایدار شده و کاهش صدمه های اجتماعی را در مناطق سرمایه گذاری و هدف گردشگری به همراه خواهد داشت.
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس تصریح کرد: دولت و وزارت میراث فرهنگی به علت چندوجهی بودن این وزارت خانه باید علاوه بر توان و تخصص بخش خصوصی در حوزه گردشگری، از حضور و مشورت متخصصان نخبگان علمی و دانشگاهی در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم استفاده کنند. همین رویکرد سبب پیشگیری از خروج سرمایه های انسانی و اقتصادی از کشور شده و فضا را برای جذب نخبگانی ایرانی خارج از کشور هم می شود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، سیدعزت الله ضرغامی از جانب رئیس جمهوری بعنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مجلس معرفی شده است. او هفته گذشته در چهار روز کاری در ۱۴ کمیسیون و ۵ فراکسیون مجلس شورای اسلامی حضور یافت و رویکردها و برنامه های خویش را برای مدیریت این وزارت خانه تببین کرده است.
در صورت رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ضرغامی، او سکان دار وزارت خانه ای می شود که گردشگری بعنوان یکی از حوزه های آن در ۱۸ ماه گذشته و انتشار کرونا با خسارتی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی مواجه می باشد، خیلی از فعالان این صنعت از مدیران دفاتر خدمات تا راهنمایان گردشگری یا خانه نشین شده یا تغییر شغل داده اند؛ کارگاه های هنرهای سنتی و فروشگاه های صنایع دستی تعطیل و خیلی از صاحبان مشاغل کاملا بیکار شده اند.
همچنین بررسی صلاحیت و برنامه های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهوری از شنبه (۳۰ مرداد) در مجلس شورای اسلامی شروع شده است.
وی در سخنانی در دفاع از معرفی ضرغامی بعنوان گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در جلساتی که با مهندس ضرغامی داشتم، نگاه او در مورد مساله گردشگری، معرفی فرهنگ اسلامی و ایرانی در گردشگری و از طرفی اقتصاد گردشگری بوده که بسیار مهم می باشد.
وی ضرغامی را چهره ای شناخته شده برای نمایندگان مجلس دانست و اضافه کرد: مساله مهم در گردشگری، اقتصاد گردشگری می باشد و کشورمان هم زمینه های زیادی برای توسعه یافتگی در حوزه اقتصاد گردشگری دارد؛ برای تحقق اقتصاد بدون نفت میتوان اقتصاد گردشگری را دنبال نماییم که با توانمندی که مهندس ضرغامی دارد، این کار دنبال خواهد شد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به جایگاه شایسته و بایسته خواهد رسید.
منبع: