به گزارش عصر توریسم ایرنا- فرماندار قشم اظهار داشت: فعالیت سه هزار نفر در قشم برمبنای صنعت گردشگری شکل گرفته است که با شیوع کرونا، از نظر اقتصادی لطمه دیده اند.
علیرضا نصری روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه قشم اضافه کرد: اکنون حدود ۶۰ درصد از مراکز اقامتی جزیره تعطیل و تردد خودرو و توریست ممنوعست.
وی افزود: همین طور بیش از ۳۰۵ هزار متر مربع فضای تجاری به وجود آمده که این امر برمبنای پیشبینی پنج میلیون مسافر و توریست در طول سال تحقق پیدا کرده است و امروز فعالان حوزه تجارت در قشم گرفتار مشکل شده اند.
فرماندار قشم اشاره کرد: بر این اساس بانک ها می‎توانند با بهره گیری از ظرفیت های استانی و کشوری، به کمک فعالان اقتصادی شهرستان بشتابند.
وی اضافه کرد: بخشش سود و جریمه تسهیلات، مشارکت در کمک های مومنانه و کمک های کارمندان در امور خیر، تعدادی از کارهایی است که بانک ها می توانند در وضعیت فعلی انجام دهند.
نصری افزود: کمک به خانوده های درگیر با بیماری کرونا، به صورتی کمک به جامعه نیز شمرده می شود برای اینکه با این کمک ها افراد ملزم به رعایت دستورالعمل ها می شوند و افراد درگیر این بیماری مجبور به شکست قرنطینه برای امرار معاش نمی شوند.
وی اظهار نمود: در وضعیت فعلی که حفظ اشتغال های فعلی و ایجاد فرصت های شغلی جدید مشکل است، بانک ها می توانند با تسهیلگری، در رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن گام های موثری بردارند.
فرماندار قشم: اضافه کرد: بانک ها باید مسئولیت اجتماعی خودرا در قبال محرومان و مستضعفان انجام دهند و این فعالیت ها نیز باید برجسته شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان، فرماندار و مسئولان بانکهای قشم بامداد امروز با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.
منبع: