به گزارش عصر توریسم، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از لغو پروازهای بین ایران و کشورهای ارمنستان و آذربایجان تا اطلاع ثانوی اطلاع داد.
محمد محمدی بخش در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: با عنایت به شرایطی که که در منطقه پیش آمده است، نوتام (هشدار) سازمان هواپیمایی کشوری را در خصوص لغو پروازها بین ایران و کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، برای مدت محدودی صادر کردیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این کار با هدف حفظ ایمنی مسافران انجام شده و فعلاً پروازهای مسافری به مقصد ایروان ارمنستان و باکوی آذربایجان لغو شده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، قره باغ کوهستانی در واپسین روزهای اتحاد جماهیر شوروی از باکو جدا شد. جمعیت به طور عمده ارمنی منطقه در دهه ۱۹۹۰ برای استقلال جنگی تمام عیار داشتند و روابط نزدیکی با ایروان دارند. درگیری ۲۰۲۰ دومین درگیری بزرگ بر سر قره باغ کوهستانی بود. با به دست آوردن کنترل آذربایجان بر بخش قابل توجهی از مناطقی که قبلاً از دست داده بودند، درگیری به پایان رسید.
علیرغم این روز سه شنبه بود که باکو اعلام نمود «فعالیت های ضد تروریستی در سطح محلی» را در قره باغ کوهستانی شروع کرده تا ظاهراً نظم قانون اساسی را بازگرداند؛ این کار از روز گذشته به عملیات نظامی در این منطقه منجر شده است.

منبع:

دسته‌ها: توریسم