عصر توریسم: وزیر میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی به توییتی به مناسبت روز جهانی گردشگری آگاهی داد که تسریع در صدور ویزای گردشگری در دستور کار دولت قرار دارد.
سیدعزت الله ضرغامی در پیامرسان توییتر به مناسبت روز جهانی گردشگری نوشت: ۵ مهر(۲۷ سپتامبر) روز جهانی گردشگریست. از آقای رئیس جمهور به سبب مواضع عالمانه و حمایتگرانه نسبت به صنعت گردشگری در جلسه ی روز گذشته دولت (۴مهر) و دستور تسریع در صدور ویزای گردشگری تشکر می کنم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی در ادامه این توییت نوشته است: روز گذشته استانداران پیشنهادی، همه در مورد گردشگری برنامه ارائه کردند. این خیلی خوب است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری در جلسه روز گذشته هیات دولت (چهارم مهرماه) با اشاره به تقارن اربعین حسینی با روز جهانی گردشگری، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین، جلوه ای از گردشگری زیارتی، سیاسی و عبادی است که از همه کشورهای جهان در این صحنه حاضر می شوند و باید این حضور باشکوه را به جهانیان معرفی نمود.
رئیس جمهوری با اعلان اینکه صنعت گردشگری در دوران کرونا به شدت لطمه دیده است، ابراز امیدواری کرد با کاهش تبعات بیماری کرونا این صنعت رونق بگیرد.
از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را بعنوان روز جهانی گردشگری جشن می گیرد.
هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان ذکر شده است.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO ) شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» را بعنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب نموده است.
در قسمتی از پیام سازمان جهانی گردشگری درباره این روز آمده: این فرصتی است تا فراتر از آمار به گردشگری نگاه نماییم و تصدیق نماییم که در پشت هر آمار و ارقامی، یک شخص قرار دارد.
سازمان جهانی گردشگری از کشورهای عضو خود و همین طور سازمان ملل متحد، مشاغل و افراد مختلف دعوت کرده تا این توانایی منحصر به فرد صنعت گردشگری را جشن بگیرند که برمبنای آن هیچ کس بعد از شروع باردیگر گردشگری و نگاه به آینده، عقب نخواهد ماند.

منبع: