مرزهای هند برای اولین بار در بیشتر از یک سال قبل به روی گردشگران باز خواهد شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل فرانس۲۴، دولت هند اعلام نمود بعد از گذشت بیشتر از یک سال بسته بودن مرزهای این کشور به علت شیوع کرونا، مرزهای این کشور از ۱۵ اکتبر به روی گردشگران بازگشایی خواهد شد.
هند ویزای همه خارجی ها را در مارس ۲۰۲۰ زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد به حالت تعلیق درآورد و دولت هم قرنطینه با مقررات سختگیرانه وضع کرد.
اوایل سالجاری این کشور ۱.۳ میلیون نفری با موج شدید مبتلا شدن به ویروس کرونا مواجه گردید تا حدی که شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا به حدود ۴۰۰، ۰۰۰ و شمار مرگ بر اثر مبتلا شدن به این ویروس به ۴، ۰۰۰ مورد رسید.
اما در هفته های اخیر شیب مبتلا شدن به کرونا بسیار کاسته شده و شمار مبتلایان جدید روزانه به ۲۰، ۰۰۰ نفر و شمار مرگ بر اثر مبتلا شدن به این ویروس به ۳۰۰ مورد رسیده است.
بیشتر از ۲۵۰ میلیون نفر در هند دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، با این وجود این یعنی فقط ۲۰ درصد از جمعیت این کشور واکسینه کامل شده اند و کارشناسان معتقدند هند با احتمال وقوع موج جدیدی از مبتلا شدن به ویروس کرونا مواجه می باشد.
اقتصاد هند هم به دنبال همه گیری کرونا خسارت شدیدی را متحمل شد. قرنطینه نخست ماه مارس سال قبل در نوع خود فاجعه بار بود و یک شبه سبب بی کار شدن ده ها میلیون کارگر شد.
گردشگری یکی از مهم ترین بخش های سومین اقتصاد بزرگ آسیا به حساب می آید چونکه به قول دولت در سال ۲۰۱۹، ۱۰.۹۳ میلیون توریست از این کشور بازدید کرده اند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم